پنجره واحد خدمات بازار سرمایه در سه حوزه متفاوت رونمایی شد

رییس سازمان بورس از از راه اندازی پنجره‌ های واحد خدمات بازار سرمایه در سه حوزه متفاوت جهت تسهیل و تسریع ارائه خدمات از کانال‌های موجود خبر داد.

به گزارش بیداربورس، محمد علی دهقان دهنوی در رویداد رونمایی از پنجره واحد خدمات نوین بازار سرمایه که در محل ساختمان جدید سازمان بورس برگزار شد از راه اندازی پنجره‌ های واحد خدمات بازار سرمایه در سه حوزه متفاوت و مجزا جهت تسهیل و تسریع ارائه خدمات از کانال‌های موجود خبر داد و گفت: در پنجره واحد فیزیکی با همکاری سازمان ثبت اسناد، سازمان مالیاتی، روزنامه رسمی و شرکت پست کلیه خدمات در قالب یک مکان فیزیکی واحد متمرکز شدند.

وی افزود: این پنجره در محل ساختمان جدید سازمان بورس مستقر شده و با راه اندازی آن خدماتی که نیاز به مراجعه مکرر دارند در یک مکان ارائه می شود که سرعت و سهولت فرایندها را به دنبال دارد. پنجره واحد الکترونیکی، دومین پنجره واحد خدمات بشمار می رود که افتتاح و جایگزین سامانه سِتان (تبادل اطلاعات نهادهای مالی) خواهد شد. زیرا این سامانه با اشکالات زیادی از جمله کند بودن و عدم امکان مشاهده فرایندها مواجه بود که در نرم افزار جدید، خدمات نوینی ارائه می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: از ویژگی های برتر پنجره واحد الکترونیکی، کسب مجوزهای لازم توسط متقاضی در سازمان، مجوز افزایش سرمایه و مهمتر از آن مشاهده فرایند انجام امور و اصلاح نقض های موجود و بارگذاری درست مراحل توسط متقاضی است. اکنون در محیطی آزمایشی، سازمان ثبت اسناد به این نرم افزار متصل شده به طوری که می توان پنجره واحد فیزیکی را به نوع الکترونیکی هم در اختیار داشت.

دهقان دهنوی به راه اندازی میز خدمت الکترونیک به عنوان سومین پنجره خدمات اشاره و عنوان کرد: میز خدمت مجموعه ای از راهنمای دریافت مجوزها محسوب می شود که ارباب رجوع حقیقی یا حقوقی و یا فعالان بازار می توانند از طریق میز خدمت و فضای اینترنتی که برای آن تعریف شده، فرم ها و مدارک مورد نیاز را مشاهده کرده و طبق مسیر مشخص شده امور مربوط را پیگیری کنند. با راه اندازی این سه پنجره و توسعه آن امید می رود بتوان فرایندهای سازمان را کوتاه تر کرده و دغدغه های سهامداران و فعالان بازار را کاهش داد.

کد خبر 4664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =