سود ۶۰ میلیارد تومانی العماره و امکان تقسیم سود برای سخوز

یک منبع مطلع در سیمان خوزستان، در توضیح سودآوری و برگشت سرمایه از این شرکت گفت: " ارض العماره" تازه یکسال است که فعالیت خود را شروع کرده و امسال برآورد سودی نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان داشته و امکان تقسیم سود هم در این شرکت وجود دارد.  

یک منبع مطلع در سیمان خوزستان درگفت و گو با بیداربورس, نرخ فروش سیمان صادراتی را ۲۸ دلار و کلینکر صادراتی تیپ ۲ را ۲۶ و تیپ ۵ را ۲۸ دلار اعلام و بیان کرد: این نرخ ها براساس قرار مصوبه تامین تعیین شده اما هنوز اجرایی نمیشود.
وی دلیل اجرایی نشدن مصوبه نرخ سیمان و کلینکر صادراتی تامین را، تقاضای بازار دانست و بیان کرد: بازار هنوز نرخ های جدید را نپذیرفته است.  
این منبع مطلع در خصوص ضریب تبدیل کلینکر به سیمان در سیمان خوزستان گفت: این ضریب در حدود ۹۵% بوده که میتوان گفت عرف صنعت برای تبدیل کلینکر به سیمان همین حدود است.  
 وی در خصوص هزینه های صادراتی بیان کرد: هزینه حمل صادرات به عهده شرکت تولیدکننده است که برای شرکت های داخلی درب کارخانه و برای شرکت های خارجی معمولا لب دریا محاسبه میشود.  

۲۲ میلیون دلار هزینه برای پروژه العماره
این منبع مطلع در خصوص میزان هزینه ای که سیمان خوزستان برای العماره انجام داده گفت: پروژه سیمان العماره براساس قرار مشترکی بین استاندار استان نیستان واقع در جنوب عراق و استانداری خوزستان به منظور تبدیل کلینکر به سیمان منعقد شد که تاکنون سیمان خوزستان حدود ۲۲ میلیون دلار برای این پروژه هزینه کرده است

سود ۶۰ میلیارد تومانی العماره
وی در توضیح سودآوری و برگشت سرمایه از این شرکت گفت: " ارض العماره" تازه یکسال است که فعالیت خود را شروع کرده و امسال برآورد سودی نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان داشته و امکان تقسیم سود هم در این شرکت وجود دارد.  
این فرد مشکل العماره را تولید پایین آن دانست و بیان کرد: به دلیل ناامنی هایی که در عراق وجود دارد تولید شرکت به شدت کاهش پیدا کرده و در صورت حل این مشکلات میتواند با ظرفیت بالایی تولیدات را داشته باشد.  

تامین ۶۰ درصد از ظرفیت تولیدی العماره توسط سخوز
این منبع مطلع ظرفیت تولید العماره را ۶۰۰ هزار تن اعلام و بیان کرد: نزدیک به ۶۰ درصد از موارد اولیه این ظرفیت تولیدی "سیمان العماره" توسط سیمان خوزستان تامین میشود و با توجه به هزینه حمل هر تن کلینکر تا عراق نزدیک به ۶ دلار سود خالص برای سخوز به همراه دارد.

کد خبر 4750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =