فروش اوراق دولتی بدون افزایش نرخ بهره بعید است

نرخ سود بازار بین بانکی که در مرز ۲۰درصد بود، هم‌اکنون به ۱۸.۱۲درصد رسیده و نسبتا باثبات است با این حال دولت با گذشت ۴ماه از سال، درآمد کمی داشته و قاعدتا باید اوراق بفروشد. در چنین شرایطی عرضه‌های اوراق در هفته‌های اخیر بدون مشتری مانده و این مساله نشان می‌دهد که دولت با چالش تعیین نرخ مواجه است.

به گزارش بیداربورس، افزایش نرخ باعث رکود در بازارها و پالس نامناسب به بخش‌های تولیدی می‌شود اما از طرف دیگر بدون افزایش در نرخ بهره، بعید است که دولت توفیقی برای فروش اوراق داشته باشد البته هنوز ۸ ماه تا پایان سال باقی مانده، دولت جدید سرکار نیامده و مذاکرات هم در جریان است اما باید به روند نرخ اوراق نیز توجه داشت و داده‌های بانک مرکزی را نیز مطالعه کرد.

کف دلار ۲۲هزار تومانی

نقدینگی با شتاب بالایی در حال افزایش است و خبری از اظهارنظرها در خصوص دلار ۱۵هزار تومانی که نیست هیچ، حالا همان‌ها نیز معتقد به کف دلار ۲۲هزار تومانی شده‌اند. فعالان بازار بورس نیز به نظر می‌رسد که با نرخ‌های جاری تحلیل‌های خود را به روز کرده‌اند و تا حد زیادی به بازار بازگشته‌اند.

با متغیرهای جاری، به تعادل رسیده‌ایم

تعداد مشارکت‌کنندگان در عرضه‌اولیه‌ها رو به افزایش است و بالغ بر ۳ میلیون کد در عرضه‌ها شرکت می‌کنند. سرانه خریدار و فروشنده به هم نزدیک شده و تعداد نمادهای مثبت و منفی هم برابر است لذا شواهد نشان می‌دهد که با متغیرهای جاری، به تعادل رسیده‌ایم.

اسباب کشی حسن روحانی در مرداد ماه

طی روزهای اخیر گزارش های ماهانه از راه رسید و فصل مجامع هنوز در جریان است. طی سه هفته آتی مجامع شرکت های بزرگ برگزار و گزارش فصل بهار آن ها منتشر می شود. بازار می تواند بر پایه گزارش فصل اول، تحلیل دقیق تری از شرایط و EPS سال ۱۴۰۰ داشته باشد ضمن اینکه مرداد، ماه اسباب کشی حسن روحانی است و قاعدتا در آینده نزدیک تیم اقتصادی دولت جدید و رویکرد آن به شکل شفاف تری مشخص شده است.

وزن زیاد تحلیل در ترید

ازین زاویه، بدون توجه به جو بازار و بر پایه متغیرهای بنیادی و اقتصادی میشود نسبت به سرمایه گذاری در بازار اقدام کرد. روزهای نسبتا قوی، نباید هر سهمی را به هر قیمتی خریدار کرد و این بسیار مهم است که سهم مناسب، پرپتانسیل، در قیمت و نقطه ورود مناسب انتخاب شود و نهایتا برای آن هدف قیمتی منطقی تعیین گردد.

بازده مورد انتظار بازار کاهش یافته لذا تارگت های قیمت چندان دور نیستند ضمن اینکه تحقق تارگت های قیمت در بازه زمانی کوتاه مدت، باعث موجی از شناسایی سود توسط معامله گران می شود لذا در این مقطع باید وزن بسیار زیادی به تحلیل در ترید داد.

کد خبر 4785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =