۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
سهامداری شرکت کوکاکولا یا سهامداری فیسبوک و توییتر؟

همه کسب وکارها برای شروع و رشد و تغییر جهان به پول نیاز دارند.

به گزارش بیداربورس، در سال ۲۰۱۳ ارزش شرکت باسابقه کوکاکولا ۳۲۰ میلیون پوند بود. درحالیکه همان زمان ارزش توییتر به عنوان یک شرکت جدید ۱۳ میلیارد دلار برآورد شد و مدتی بعد از آن واتس آپ ۱۹ میلیارد دلار ارزشگذاری شد.  

با این وجود بانک ها تا زمانی که این شرکت ها نسبتا ناشناخته بودند به آنها پول نمی دادند.

بنابراین آنها به سرمایه گذاران خصوصی روی آوردند و سرمایه گذاران نیز از یک سود خیلی خوب بهره مند شدند، اما این سرمایه گذاران که در وهله اول به این برندها کمک کردند چه کسانی بودند؟

از آنها غالبا به عنوان فرشتگان تجارت(business angels) یاد می شود. این فرشتگان سالانه (سال ۲۰۱۵) در انگلستان در حدود ۸۵۰ میلیون پوند در این نوع کسب و کارها سرمایه گذاری می کنند.

فرشتگان سرمایه گذاری در امریکا هم بیش از ۲۴ میلیارد دلار در این نوع  کسب و کارها سرمایه گذاری می کنند و از سود متوسط سالانه ۲۲درصد بهره مند می شوند. در حالی‌که تا پیش از این فقط فرشتگان سرمایه‌گذاری می توانستند این فرصت های جذاب را به دست آورند، اکنون به لطف سکوی

اینترنتی تامین مالی جمعی هم آفرین، شرکت ها راه جدیدی برای تامین سرمایه مورد نیاز خود از صدها یا حتی هزاران نفر پیدا کرده اند.

در تامین مالی جمعی سرمایه گذاران در مقابل سرمایه خود سهمی از(طرح) شرکت را به دست می آورند؛ درست مانند فرشتگان سرمایه گذاری.

باید گفت سرمایه گذاری در این شرکت ها و تماشای رشد آنها (سودآوری آنها) هیجان انگیز، چالش برانگیز(همراه با ریسک) و بسیار ارزشمند است.

*مدنیان مدیر سکوی تامین مالی جمعی هم آفرین شرکت مشاور سرمایه گذاری فاینتک

کد خبر 5105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =