آمریکایی‌ ها تحریم‌ ها را برنداشتند و برنمی‌ دارند

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول و منوط کرد، گفتند: در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد.

به گزارش بیدار بورس، رهبر معظم انقلاب در دیدار رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت دوازدهم که صبح امروز (چهارشنبه ۶ مرداد) با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفتند: دیگران باید از تجربه‌های شما استفاده کنند. یک تجربه را من به خصوص یادداشت کرده‌ام. حرفی است که من مکرر با شما و مردم تکرار کردم حالا هم همان حرف را تکرار می‌کنم. این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب. آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد.

ایشان تصریح کردند: غربی‌ها به ما کمک نمی‌کنند. هرجا بتوانند ضربه می‌زنند. جایی که ضربه نمی‌زنند آنجایی است که امکانش را ندارند. هرجا امکان داشتند ضربه زدند. این تجربه بسیار مهمی است.

رهبر معظم انقلاب عنوان کردند: مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول و منوط کرد. چون قطعاً شکست می‌خورد، قطعاً ضربه می‌خورد. شماها هم هرجایی که کارهایتان را منوط کردید به غرب ناموفق ماندید، هرجایی که بدون اعتماد به غرب، خودتان قد علم کردید و حرکت کردید، ‌ موفق شدید. اینجور است دیگر. نگاه کنید کارکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم اینجوری است.  

ایشان خاطرنشان کردند: هرجا شما موضوعات را به توافق با غرب و با مذاکره با غرب و با آمریکا و اینها موکول کردید، آنجا ماندید، نتوانستید پیش بروید. چون آنها کمک نمی‌کنند دیگر، دشمن‌اند دیگر. هرجا شما از آنها قطع نظر کردید، خودتان راه افتادید از شیوه‌های مختلف هزار تا راه وجود دارد اینجور نیست که یک راه. نه راه‌های مختلف وجود دارد. انسان‌ها فکر کنند راه‌های گوناگونی برای زندگی شخصی و اجتماعی و مدیریتی پیدا خواهند کرد.  

رهبر معظم انقلاب عنوان کردند: واقعه غدیرخم از رویدادهای تردیدناپذیر تاریخ اسلام است که علمای بزرگ، نویسندگان و روشنفکران اهل سنت نیز بر آن صحه گذاشته‌اند.   نقل روایت غدیر از ۱۱۰ نفر از صحابه پیامبر و استنادات امیرمؤمنان به این واقعه در نهج‌البلاغه، از جمله دلایلی است که تردیدناپذیر بودن غدیر خم را اثبات می‌کند.

ایشان خاطرنشان کردند: این جلسه برای بیان خسته نباشید تشکیل شده البته دولت در بخش‌های مختلف عملکرد یکسان نداشته است.   دولت دوازدهم در برخی بخش‌ها طبق انتظارات عمل کرد و در برخی بخش‌ها انتظارات را برآورده نکرد.   هرکس به قصد خدمت به مردم و کار مخلصانه در راه خدا تلاش کرده، اجرش در محضر پروردگار محفوظ است.   در منطق اسلام و انقلاب، عمل صالح (کار و خدمت مخلصانه) ذخیره واقعی مسئولان است.

ایشان تصریح کردند: فرصت خدمت، نعمتی الهی است و شکر آن استفاده از همه توان برای جلب رضایت الهی است.   مبنای کارهای مسئولان در کشور باید پیشبرد اهداف انقلاب باشد چراکه مردم انقلاب کرده و پای آن ایستاده‌اند.   آمریکایی‌ها در زبان و وعده می‌گویند تحریم‌ها را بر می‌داریم اما تحریم‌ها را برنداشتند و برنمی‌دارند.   ضمن آنکه شرط هم می‌گذارند و می‌گویند که باید در همین توافق جمله‌ای بگنجانید که بعداً درباره برخی موضوعات صحبت شود و گرنه توافقی نخواهیم داشت.   آنها می‌خواهند با گذاشتن این جمله، بهانه‌ای برای دخالت‌های بعدی خود درباره اصل برجام و مسائل موشکی و منطقه‌ای فراهم کنند و اگر ایران حاضر به بحث درباره آنها نشود بگویند توافق را نقض کرده‌اید و توافق، بی‌توافق.   آمریکایی‌ها کاملاً ناجوانمردانه و خباثت آلود برخورد می کنند.

رهبر معظم انقلاب عنوان کردند: آمریکا هیچ ابایی از نقض قول و تعهدات خود ندارد همان‌طور که یکبار توافق را نقض کردند و کاملاً هم بی‌هزینه بود.   اکنون هم که به آمریکایی‌ها گفته می‌شود، تضمین دهید که توافق را در آینده نقض نخواهید کرد، می گویند تضمین نمی‌دهیم.   این یک تجربه بسیار مهم  برای دولت و دولتمردان آینده و همچنین برای همه فعالان در صحنه سیاسی است.   البته این تجربه همواره از اول انقلاب وجود داشته اما در این دولت بیشتر از گذشته بوده است.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 5550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =