تولید ۴۰ درصدی فولاد فقط با ۲ هزار مگاوات ساعت برق

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامه‌ای به وزیر صمت برنامه پیشنهادی خود برای تولید در زنجیره فولاد در شرایط اضطراری کمبود برق را ارائه داد. طبق این برنامه با اختصاص ۲ هزار مگاوات ساعتی که وزارتخانه‌های نیرو و صمت وعده تأمین آن را داده‌اند، تولید ۴۰ درصدی با اشتغال حدود ۹۰ درصدی در زنجیره فولاد برقرار خواهد شد.

به گزارش بیداربورس، بهرام سبحانی رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد طی نامه‌ای به علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت در خصوص برنامه پیشنهادی جهت تولید حداقلی زنجیره فولاد در شرایط اضطراری کمبود برق اعلام کرد: پیرو نامه ۲۰ تیرماه و توافق جلسه دوم مرداد در محضر وزیر نیرو و معاونین وی و همچنین معاونین وزارت صنعت در خصوص اختصاص دو هزار مگاوات ساعت برق برای فعالیت حداقلی کارخانه های زنجیره فولاد در شرایط بحرانی فعلی ناشی از کمبود برق به پیوست برنامه پیشنهادی این انجمن که با در نظر گرفتن محدودیت های فنی تولید و شرایط بازار در هر حلقه از زنجیره فولاد تنظیم شده، جهت صدور دستور بررسی و اتخاذ تدابیر فوری تقدیم می شود.

بر اساس این برنامه بطور میانگین تولید ۴۰ درصدی با اشتغال حدود ۹۰ درصدی در زنجیره فولاد برقرار خواهد شد. بر اساس برنامه مذکور ضمن کاهش خسارت وارده به شرکت های تولیدی و اقتصاد ملی و ایفای تعهدات ضروری صادراتی و مشارکت موثر در تنظیم داخل بازار داخلی فولاد، میزان مصرف برق زنجیره فولاد در شرایط اضطراری کنونی بر اساس جدول زیر خواهد بود.

توضیح: در جدول فوق میزان مصرف برق فولاد مبارکه با توجه به اهمیت استراتژیک این کارخانه در تولید، اقتصاد و امنیت و تامین نیاز بیش از ۱۰۰۰ کارخانه پایین دستی در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 5621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =