تداوم بارش باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها تا فردا

کارشناس سازمان هواشناسی از باران های موقتی همراه با بادهای شدید موقتی در شمال غرب، جنوب شرق، دامنه های البرز و زاگرس مرکزی طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، فریبا گودرزی روز سه شنبه درباره وضعیت جوی کشور، افزود: امروز در برخی از نقاط استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، اصفهان، یزد، قم، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری برای ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود که در مناطق مستعد احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

گودرزی ادامه داد: برای فردا (چهارشنبه) در استان‌های مازندران، بلندی‌های گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، و بلندی‌های زاگرس مرکزی و برخی از نقاط استان‌های یزد، اصفهان، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی، رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، بارش ها در جنوب کشور در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی افزود: از پنجشنبه تا شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی شده است.

گودرزی اضافه کرد: بعد از بارش باران برای چند روز آینده در برخی از نقاط شمال‌شرق و شرق و مرکز کشور، خیزش گردوخاک و طوفان شن به ویژه در منطقه زابل، خراسان‌جنوبی، سمنان، تهران، اصفهان، قم و مرکزی رخ می‌دهد که سبب کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی این منطقه خواهد شد.

وی گفت: همچنین طی این مدت، شرق دریای‌عمان مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز با افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید همراه است و رگبار و رعدوبرق در نیمه شمالی استان رخ‌ می‌دهد. بیشینه دما برای مهرآباد ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

کد خبر 5704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =