جزئیات ممنوعیت‌های پروازی در روز تحلیف ریاست جمهوری

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، مانند مراسم تنفیذ، برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری نیز به مدت دو ساعت و ۳۰ دقیقه ممنوعیت پرواز در فرودگاه‌های تهران و اطراف پایتخت اعمال می‌شود.

به گزارش بیدار بورس، محمد حسن ذیبخش، درباره جزئیات اعمال ممنوعیت پروازی ویژه مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: در روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه از ساعت۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۹، ممنوعیت پروازی برای فرودگاه‌های استان تهران از جمله مهرآباد، پیام، امام خمینی (ره) و آزادی قزوین اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این اعمال ممنوعیت‌ها مشکلی در پروازهای دیگر به وجود نمی‌آورد، افزود: دستور العمل مربوطه را پنج مرداد برای همه شرکت‌های هواپیمایی ارسال کردیم تا با رعایت این محدودیت، پروازهای خود را برنامه‌ریزی کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فرودگاه‌های مذکور در این ساعات بسته می‌شوند، گفت: بعید است با توجه به اعلام قبلی تاخیری در پروازهای روز پنجشنبه داشته باشیم اما مسلما اگر تاخیری در پروازهای فردا به وجود بیاید که احتمال آن بسیار کم است، از قبل به اطلاع مسافران رسیده و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی شرکت‌های هواپیمایی انجام شده است.

پیش از این نیز سازمان هواپیمایی کشوری ممنوعیت دو ساعته پرواز در فرودگاه‌های مذکور را برای مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در روز گذشته از ساعت ۱۰ تا ۱۲ اعلام و اعمال کرد.

برگزاری مراسم تنفیذ

مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم، روز گذشته، سه‌شنبه ۱۲ مرداد در حسینیه امام خمینی(ره) برگزاری شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تنفیذ رأی ملت، سید ابراهیم رئیسی را به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

ین مراسم در حضور جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ امام خمینی در حالی برگزاری است و سیدابراهیم رئیسی، توسط ولی فقیه به سِمت «ریاست‌جمهوری» منصوب شد.

این مراسم با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود.

در این برنامه، وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ارائه کرد و پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیسی و ایراد سخن توسط او، رهبر انقلاب سخنرانی کردند (باشگاه خبرنگاران جوان).

روز گذشته اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب در جلسه شورای نگهبان امضا و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد.

رئیسی در انتخابات ۲۸ خرداد با کسب ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و۹۴۵ رأی به عنوان رئیس‌جمهور برگزیده شد.

منبع: ایسنا
کد خبر 5732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =