سیگنال های مثبت دولت جدید به بورس

سیگنال های برجامی رئیس جمهور جدید در مراسم تحلیف تاثیر خود را در همان ساعات ابتدایی بازار بر روی معاملات بورس گذاشت.  اما تفاوت داد و ستد ۱۶ مرداد ماه نسبت به روزهای قبل، حرکت و توجهات سهامداران به نمادهای خودرویی و بانکی بود. بانکی ها و خودرویی ها در یک ساعت ابتدایی معاملات توانستند با بیشترین توجهات دنبال شوند و شاهد شکل گیری صفوف خرید بروی اغلب نمادهای این دو گروه بودیم و در مقابل نمادهای کالایی محور در یک روند متعادل و منفی دنبال شدند.

الناز جمالی مدیر مشاور سرمایه گذاری پاداش با اشاره به معاملات  هفته گذشته به بیداربورس گفت: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت در ادامه روند صعودی خود و به دنبال برگزاری مراسم تنفیذ رییس جمهوری با ۹۰ هزار واحد افزایش نسبت به هفته گذشته با ثبت رقم ۱ میلیون و ۴۰۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد.  
جمالی افزود: بررسی روند معاملات بازار بورس در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات در هفته جاری با ۷۲ درصد رشد نسبت به هفته گذشته توانست از ۱۶۷ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال به ۲۸۶ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال برسد.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در ادامه رشد آخرین روز هفته، سومین هفته مرداد ماه با افزایش تقاضا در اغلب نمادهای بزرگ و کوچک رقم خورد گفت: شاهد جهش بیش از ۱۱ هزار واحدی نماگر بورس تهران در نیم ساعت نخست معاملات روز گذشته بودیم. سیگنال های برجامی رئیس جمهور جدید در مراسم تحلیف تاثیر خود را در همان ساعات ابتدایی بازار بر روی معاملات بورس گذاشت.  اما تفاوت داد و ستد ۱۶ مرداد ماه نسبت به روزهای قبل، حرکت و توجهات سهامداران به نمادهای خودرویی و بانکی بود. بانکی ها و خودرویی ها در یک ساعت ابتدایی معاملات توانستند با بیشترین توجهات دنبال شوند و شاهد شکل گیری صفوف خرید بروی اغلب نمادهای این دو گروه بودیم و در مقابل نمادهای کالایی محور در یک روند متعادل و منفی دنبال شدند.
وی افزود: از منظر تکنیکال شاخص کل از مقاومت روانی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد پرقدرت عبور کرد و بنظر می رسد برای تثبیت بالای این محدوده نیاز است تا چند روز در این محدوده نوسان کند که این امر طبیعی است. در مجموع روند کلی بازار در این هفته مثبت است اما انتظار رشد شارپی را نباید داشت.

جمالی گفت: با توجه به اینکه خریداران در هفته گذشته قدرت بالایی داشتند و شاهد افزایش تقاضا بودیم،  انتظار می رود تا زمان انتقال قدرت و مشخص‌شدن ترکیب کابینه در بورس تهران با خوش‌بینی معاملات طی شود. بنظر می رسد با توجه به رشد قیمت در نمادهای کامودیتی محور در هفته گذشته، این هفته شاهد استراحت کوتاه مدتی در این گروه ها باشیم. شاخص کل تا پایان سال از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی عبور خواهد کرد، چراکه تورم و کسری بودجه ای دولت در سال جاری با آن مواجه می شود بی سابقه بوده و اگر میزان فروش نفت را افزایش ندهد می‌تواند تا ۵۰ درصد بودجه مصوب را دربرگیرد. با توجه به تورم حاکم شده در کشور و با درنظر گرفتن سایر مولفه های اثرگذار در بازار سهام من جمله ثبات در بازارهای جهانی، نوسانات ارز در کانال ۲۴ الی ۲۵ هزار تومان و همچنین تقسیم سودهای جذاب در مجامع سالانه شرکت ها و اخبار مثبتی در مجامع شرکت ها تزریق شد می توان روند بازار را در مجموع صعودی دید.

کد خبر 5819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =