عدم واگذاری شرکت معادن زغال سنگ کرمان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از عدم واگذاری شرکت معادن زغال سنگ کرمان خبر داد و گفت: فعالیت این شرکت همچون گذشته با مالکیت صندوق بازنشستگی فولاد ادامه می یابد.

به گزارش بیداربورس، عفت شریعتی در خصوص واگذاری شرکت زغال‌سنگ کرمان،  گفت: واگذاری این شرکت به‌ صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق شرکت سرمایه‌گذاری فولاد به استناد مصوبه هیات وزیران منتفی شده است.

وی افزود: ساختار جدید صندوق بازنشستگی فولاد با لحاظ مالکیت ۱۰۰ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق فولاد در زغال‌سنگ و همچنین مالکیت ۱۰۰ درصدی بازنشستگان فولاد در شرکت سرمایه‌گذاری صندوق فولاد تعریف می‌شود. به علت مغایرت قانونی مصوبه هیات وزیران در واگذاری این شرکت، ابطال آن توسط کمیسیون اقتصادی از طریق هیات تطبیق مصوبات دولت یا دیوان عدالت اداری در دستور کار قرار گرفته است.

این نماینده مجلس ادامه داد: براساس صورتجلسه مردادماه ۱۴۰۰ در کمیسیون اقتصادی مجلس، فعالیت این شرکت مانند گذشته با مالکیت صندوق بازنشستگی فولاد ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز کارگران معادن زغال سنگ کرمان ریشه مشکلات را در واگذاری این معادن اعلام کرده و خواستار توقف آن شده بودند.

کد خبر 5833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =