لی لی پوت های بازار در انتظار سهامداران

یک تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به رشد قابل توجه شرکت‌های بزرگ و دلاری در چند هفته اخیر و عقب بودن شرکت های کوچک و شاخص هم وزن؛ درصورت عدم پرش مجدد قیمت دلار می‌توان انتظار داشت شرکت های بزرگ در هفته آتی کمی درجا زده و اصلاح کنند اما شرکت های کوچک که پتانسیل سود آوری خوبی داشته باشند با افزایش تقاضا همراه شوند.

امین امیری مدیرتحلیل کارگزاری فیروزه آسیا با اشاره به  معاملات روز چهارشنبه به بیداربورس گفت: ارزش معاملات عادی سهام در مجموع بورس و فرابورس (منهای بلوک) به نزدیک ۱۰.۰۰۰ میلیارد تومان رسید که بالاترین ارزش معاملات در سال ۱۴۰۰ بوده است.
امیری افزدد: دو دلیل اصلی برای رونق هفته گذشته بازار سرمایه را میتوان رشد دلار در بازار آزاد که تنور انتظارات تورمی را داغ نگه داشته است و رشد دلار نیما که سود آوری شرکت های بازار را با این سطح از قیمت های جهانی همچنان جذاب نگه می‌دارد  و عامل دوم حمایت و خرید های دستوری شرکت های حقوقی به منظور اعلام خیر مقدم به دولت جدید و اعلام اسامی وزرا برشمرد.
وی گفت: در هفته گذشته تنور شایعات هم در بازار داغ بود، و اخباری نظیر تجدید ارزیابی در برخی شرکت ها و افزایش نرخ های فروش  خریداران خوبی داشت.
این تحلیل گر بازار سرمایه عنوان کرد: همه میدانیم اصلی ترین فاکتور بنیادی حرکت دهنده بازار و گلوگاه تحلیل و منشا اختلاف نظر تحلیلگران، نرخ دلار است. عامل مهمی که برآورد آن در این روزها در گرو تصمیمات سیاسی است بنابراین سخت می‌شود نظری تحلیلی در مورد آن داد. سهم های بنیادی و بزرگ بازار سرمایه ایران با دلار نیمایی ۲۳.۰۰۰ الی ۲۵.۰۰۰ تومان و قیمت های جهانی روز با پی بر ای ۶ تا ۸ در حال معامله هستند این به معنای تعادل در قیمت هاست. با شرایط فعلی محدوده شاخص ۱.۵ میلیونی تعادل بازار است.  
امیری  به بازار این هفته اشاره کرد و گفت: بازار در هفته پیش رو نگاهش به رای اعتماد وزرا، اخبار برجامی و نوسانات دلار خواهد بود. در میان قیمت های جهانی سنگ آهن کاهش ۲۰ درصدی محسوسی داشته است که در صورت تداوم میتواند تهدیدی برای قیمت جهانی فولاد به حساب آید. نفت با وجود شیوع کرونای دلتا در آمریکا در برابر کاهش قیمت از خود مقاومت خوبی نشان داده است، تلاطم قیمت های جهانی هفته آتی نیز در روز دوشنبه می‌تواند نوساناتی را در بازار رقم بزند.  
وی افزود: با توجه به رشد قابل توجه شرکت های بزرگ و دلاری در چند هفته اخیر و عقب بودن شرکت های کوچک و شاخص هم وزن؛ درصورت عدم پرش مجدد قیمت دلار می‌توان انتظار داشت شرکت های بزرگ در هفته آتی کمی درجا زده و اصلاح کنند اما شرکت های کوچک که پتانسیل سود آوری خوبی داشته باشند با افزایش تقاضا همراه شوند.

کد خبر 6003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =