نگران عرضه ها نباشید؛ اصلاح زیادی نخواهیم داشت

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با وجود مقاومت پیش رو امکان افزایش عرضه در روز آتی را پیش بینی میکنم که  به احتمال زیاد این عرضه ها تداوم زیادی نداشته باشند و در مدت زمان کوتاهی شاخص کل موفق به عبور از سد مقاومتی در پیش رو خواهد شد.

ندا عباسی کارشناس و تحلیل گر با بیان اینکه  بازار سرمایه از لحاظ تکنیکالی شاخص کل در محدوده مقاومتی ۱.۵ الی ۱.۵۴۰ میلیون واحد قرار دارد به بیداربورس، گفت: قیمت دلار از جمله عواملی است که همواره بر بورس تاثیرگذار بوده و درحال حاضر در روند صعودی در حال حرکت است.
پس واضح است که  با ادامه دار بودن سیر صعودی دلار، اقبال با صنایع دلار محور مثل پتروپالایی ها و یا فلزات صادرات محور و کامودیتی ها همراه شده است.
عباسی گفت:  اثرات و دورنمای تورم هم دلیلی بر افزایش تقاضا به ویژه در این صنایع شده است. نکته مهم این است که به زودی، نرخ رسمی دلار اعلام شود و باید دید  این قیمت تا چه میزان می تواند تاثیر گذار بر روی بازار سرمایه  باشد.

وی افزود: اما چشم‌انداز ضعیف برجام و ناآرامی‌هایی که در  افغانستان شکل گرفته،  احتمال کاهش  قیمت دلار را بسیار کم می کند. در طرف دیگر کامودیتی‌ها در بازار جهانی دستخوش تغییرات و نوسانات شده اند که به نظر میرسد میتواند کوتاه مدت بوده و حداقل اینکه تاثیر چشم گیری بر روی صنایع کامودیتی ما نداشته باشند.
این کارشناس بازار گفت: در کل با وجود مقاومت پیش رو امکان افزایش عرضه در روز آتی را پیش بینی میکنم که  به احتمال زیاد این عرضه ها تداوم زیادی نداشته باشند و در مدت زمان کوتاهی شاخص کل موفق به عبور از سد مقاومتی در پیش رو خواهد شد.

کد خبر 6392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =