۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

آیا اعتماد به بازار سرمایه باز خواهد گشت؟

محمد هادی صحت پور_ سرپرست بخش تحلیل کارگزاری صباجهاد
آیا اعتماد به بازار سرمایه باز خواهد گشت؟

بازار در هفته های اخیر و پس از بحرانی چند ماهه که عموما به دلیل دخالت های مخرب صورت گرفت، روندی صعودی به خود گرفته که مهم ترین دلیل این روند گزارش های عملکردی سال قبل و رشد مجدد انتظارات تورمی ناشی از آمارهای پولی و تبعا رشد نرخ ارز بود. 

در بازار روز چهارشنبه علیرغم زمزمه هایی از اتخاذ زودهنگام سیاست های انقباضی توسط دولت جدید شاهد روندی مثبت بودیم. افت دو روزه بازار و البته توقف افت نرخ ارز از عمده دلایل رشد بازار در روز پایانی هفته بود و البته تعادل در نرخ ارز مجددا نقدینگی را به سمت نمادهای کوچکتر سوق داد و همین موضوع رشد بیشتر شاخص هم وزن را در پی داشت. 
استقرار کامل کابینه جدید و اعلام برنامه ها که به نظر می رسد گرایشی انقباضی نیز داشته باشد می تواند روند صعودی نرخ ارز را با کاهش نسبی همراه نماید و همین موضوع اقبال بیشتر به نمادهای کوچک تر بازار را محتمل می نماید. 
به نظر می رسد در هفته آینده نیز شاهد نوسانات همراه با گرایش اصلاحی محدود در نرخ ارز باشیم و البته بازار از شوک نزولی هفته گذشته نیز خارج شود و در  نمادهای بزرگتر شاهد ادامه نوسانات کم دامنه باشیم و گروه ها و نمادهای کوچکتر بیشتر مورد توجه باشند. روند تک نمادهای همراه با اخباری همچون افزایش سرمایه و یا رشد نسبی نرخ جهانی محصولات مانند نمادهای آلومینیومی نیز می تواند جالب توجه باشد. در گروه فلزات اساسی که به دلیل قطعی برق در فصل تابستان نگرانی هایی در رابطه با وضعیت تولید وجود دارد نیز می توان رفته رفته انتظار کاهش عقب ماندگی در رشد قیمتی را داشت. 
به صورت کلی با توجه به آغاز به کار دولت جدید، اظهارنظر ها و تصمیمات اقتصادی در رابطه با پارامترهای تاثیر گذار و ابزارهای پولی می تواند نوساناتی را بازارها ایجاد نماید و بازار سهام نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. بازار سهام به توجه به وضعیت پارامترهای اساسی از بحران چند ماهه ابتدایی سال خارج شده و به نظر می رسد روند تزریق پول  و تلاش ها برای بازگشت اعتماد صدمه دیده وضعیت بهتری را در 6 ماهه دوم سال رقم بزند.

کد خبر 6719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =