آیا موج صعودی بلندمدت آغاز شده است؟

صنایعی که می توانند در هفته های اتی با طراوت تر معامله شوند شامل گروه بانکی، خودرو، ساختمان و دارو خواهد بود که وضعیت خوبی به نسبت سایر صنایع داشته و می توانند تحرکات بهتری نسبت به صنایع بزرگ داشته باشند که می توانند رشد بیشتر در شاخص هم وزن  را به نسبت شاخص کل، در هفته های اتی  رقم بزند.

علی ابتهاج کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سهام روز گذشته پرقدرت شروع کرد به بیداربورس گفت: در ادامه بازار روز شنبه فضای عرضه بر تقاضا غلبه پیدا کرد و نقطه ضعف بازار را میتوان به قیمت پایانی در اغلب نمادها اشاره کرد که به همراه متوسط قیمتها در طول معاملات ، بالا تر از آخرین قیمت بازار بوده است و نکته دوم منفی بازار شنبه نیز حجم ارزش معاملات بوده است که نسبت به روز چهارشنبه کمتر بوده و کمتر از ۹ همت بود که نسبت به هفته گذشته پابین تر بوده است.
ابتهاج افزود: نقطه مثبتی که در کلیت بازار به چشم میخورد، حفظ  نقاط حمایت کلیدی و اصلی است و شاخص کل نتوانست زیر یک میلیون و ۵۰۰ واحد تثبیت بشود و این حمایت همچنان حفظ شده است.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: در کوتاه مدت شاید یک نوسان در محدوده یک میلیون و ۴۵۰ واحد تا یک میلیون و ۶۰۰ واحد در شاخص کل داشته باشیم تا قیمت ها پتانسیل مناسب برای رشد پیدا کنند و به روند صعودی خود ادامه دهند. البته باید به حمایت ها و مقاومت های کلیدی شاخص که به ترتیب یک میلیون ۴۵۰هزار واحد و یک میلیون ۷۰۰ هزار واحد است نیز توجه کرد. مقاومت یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی شاخص کل در ادامه بسیار کلیدی و مهم است و اگر بازار از این محدوده  عبور کند عملا شاهد رکوردها و سقف های جدید در شاخص کل خواهیم بود.
وی افزود: در حال حاضر نشانه های زیادی وجود دارد که موج صعودی بلند مدت شروع شده است ولی عبور از محدوده مقاومتی یک میلیون و ۷۰۰ بسیار حایز اهمیت است.
ابتهاج گفت: شاخص صنایع بزرگ مانند صنعت شیمایی، پالایشی ها، سنگ اهن و فلزات اساسی که رشد خیلی زیادی در این مدت داشتند و در دو هفته اخیر عموما سهام های این گروه ها با نوسانات منفی روبرو بوده اند حمایت های کلیدی خود را حفظ کرده اند و شاخص های این گروه فضای قطعی نزولی نداشته و حمایت های اولیه خود را حفظ کرده اند و این نکته مثبتی است که با  وجود اصلاحی که در هفته گذشته داشته روند اصلی سهام  نزولی نشد.
 این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظرم صنایعی که می توانند در هفته های اتی با طراوت تر معامله شوند شامل گروه بانکی، خودرو، ساختمان و دارو خواهد بود که وضعیت خوبی به نسبت سایر صنایع داشته و می توانند تحرکات بهتری نسبت به صنایع بزرگ داشته باشند که می توانند رشد بیشتر در شاخص هم وزن  را به نسبت شاخص کل، در هفته های اتی  رقم بزند.

کد خبر 6772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =