درجازدن شاخص روی یک میلیون و ۵۰۰ واحد

در برخی روزها تغییر روندهای هیجانی در یک روز از مثبت به منفی و یا برعکس به صورت دوجانبه یعنی دوبار در یک روز اتفاق می افتاد شاهد بودیم  و به نظر میرسد تا مشخص نشدن دستاوردهای نشست های سیاسی و ارایه برنامه ها با محوریت مذاکرات هسته ای مثبت یا خنثی، شاخص کل در همین محدوده یک میلیون و ۵۰۰  هزار واحد درجا خواهد زد و تفاوت آن در دو ماه اخیر این است که در تیرماه بازدهی شاخص کل تقریبا صفر، در مرداد حدود ۱۶ درصد و در شهریور بین یک تا دو درصد نوسانی بوده است و نشان دهنده تردید در بازار است.

فردین آقابزرکی مدیرعامل سبدگردان نیکان در خصوص دغدغه های هفته های اخیر در بازار سرمایه  به بیداربورس گفت:  اولین دغدغه میتوان به روند تغییرات نرخ ارز اشاره کرد که بر بازار سرمایه بسیار اثر گذار است،  با توجه به مذاکرات  که در سطح سران سیاسی بین کشورهای عربستان و ایران  اتفاق افتاد و همچنان ادامه دارد گمانه‌زنی میشد که امکان رفع برخی تحریم ها وجود دارد و با ورود ارز، عرضه در بازار بوجود بیاید و در  نتیجه منجر به کاهش نرخ ارز خواهد شد.

شایعاتی درخصوص نرخ بهره

وی افزود: همچنین شایعاتی که در خصوص نرخ بهره به منظور تامین نقدینگی و یا انتشار اوراق جهت تامین کسری بودجه دولت در سال ۱۴۰۰ مطرح شد، برای اینکه جذابیت خاصی داشته باشد نرخ بهره افزایش بدهند و همین موضوع نیز موجب شد بازار تحت تاثیر قرار بگیرد.

مسئولان هیجانات را به حداقل برسانند

آقا بزرگی به نگرانی مسئولین اقتصادی در خصوص حفظ و کنترل ثبات در بازار سرمایه و پیشگری از اتفاقات سال ۹۹ اشاره کرد و گفت:  قبل از اینکه بازارسرمایه به یک نقطه بحرانی و بی پایه برسد مسئولین تلاش می کنند که هیجانات به حداقل برسد.

درجازدن شاخص روی یک میلیون و ۵۰۰ واحد

وی افزود: در برخی روزها تغییر روندهای هیجانی در یک روز از مثبت به منفی و یا برعکس به صورت دوجانبه یعنی دوبار در یک روز اتفاق می افتاد شاهد بودیم  و به نظر میرسد تا مشخص نشدن دستاوردهای نشست های سیاسی و ارایه برنامه ها با محوریت مذاکرات هسته ای مثبت یا خنثی، شاخص کل در همین محدوده یک میلیون و ۵۰۰  هزار واحد درجا خواهد زد و تفاوت آن در دو ماه اخیر این است که در تیرماه بازدهی شاخص کل تقریبا صفر، در مرداد حدود ۱۶ درصد و در شهریور بین یک تا دو درصد نوسانی بوده است و نشان دهنده تردید در بازار است.

روانه شدن نقدینگی به سهام کوچک

این مدیر بازار سرمایه گفت:سهام پروزن و اثر گذار  بر شاخص نوسان کمتری خواهد داشت و در این حالت نقدینگی بیشتر به سمت سهامکوچک جذب و در برخی موارد شاهد خواهیم بود که شاخص کل و شاخص هم وزن  هم سویی نداشتند.

بانک مرکزی رئیس ندارد!

این مدیر عامل سبدگردان گفت: نرخ ارز، نرخ بهره و نگرانی مسئولین از  نوسانات در بورس،  عواملی هستند که گرو تصمیمات مسئولین  اقتصادی است. مشخص نشدن سکاندار سیاست ارزی و پولی کشور (رئیس کل بانک مرکزی) هم مزید بر علت است و بلاتکلیف بودن برنامه های که هم سو با وزیر اقتصاد باشد کماکان ابهامات تلقی می شود.

بازدهی خنثی شاخص در هفته پیش رو

آقابزرگی در پایان گفت: بازار سرمایه در هفته پیشرو خنثی و کم تلاطم  خواهد بود حتی ممکن است دو روز نوسانات مثبت داشته باشیم ولی عرضه ها بیشتر خواهد شد و شاخص کل بازدهی خنثی خواهد داشت.

کد خبر 7035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =