کدام صنایع را در پرتفو خود داشته باشید

البته استراتژی سرمایه گذاری‌ها متفاوت است و با توجه به شدت اصلاحی که در یکسال اخیر بوده و در بسیاری از نمادها با افق یکساله صنایع سیمانی پالایشی دارویی پتروشیمی و حتی بانکی را میتواند بایک پرتفوی مناسب انتخاب کرد.

مهشید داداش زاده مدرس بازارهای مالی به وضعیت بازار روز گذشته اشاره کرد و به بیداربورس گفت:  روز گذشته بازار سرمایه با مثبت هایی در دقایق ابتدای بازار شروع شد و در نهایت پس از گذشت نیم ساعت شاهد فشار فروش در بازار بودیم بطوری که با اصلاح ۳۷۹۸۶ واحد به یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار واحد رسید.
وی افزود: نمادهای فولاد کگل فملی بیشترین تاثیر در شاخص کل بورس داشتندبا نگاه به تابلوی معاملات مواد و محصولات دارویی گروه رایانه تک سهم های گروه خودرویی و محصولات شیمیایی تقاضای نسبتا بهتری داشتند.
داداش زاده گفت:  یکی از دلایل مهم این اصلاح نشان دهنده توجه سرمایه گذاران به عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای است زیرا احتمال می دهند با بهبود روابط تجاری اصلاح دلار بیشتر شود حال انکه دلار واکنش چندانی به این روند نداده و همچنان در حالت ساید و بالای ۲۷۰۰۰ تومان نوسان دارد.
وی به عوامل دیگر اصلاح شاخص کل بورس اشاره کرد و گفت: از عوامل مهم اصلاح و بدبینی به آینده کاهش نرخ های جهانی کامودیتی ها و همینطور شک و شبه در قیمت گذاری های دستوری است که عدم تمایل به خرید را نشان می دهد. انتظار می رود با ارائه گزارش های شش ماهه تا حدودی از فروش کم شده و بازار رنگ تعادل به خود گیرد.
این مدرس بازارهای مالی گفت: از لحاظ تکنیکالی مهمترین محدوده برگشت شاخص کل یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی است و تا زمانیکه بالای مویینگ نه روزه قرار نگرفته در خرید ها جانب احتیاط را رعایت کنیم.
وی افزود: البته در این بین استراتژی سرمایه گذاری ها متفاوت است بنظرم با توجه به شدت اصلاحی که در یکسال اخیر بوده و در بسیاری از نمادها با افق یکساله صنایع سیمانی پالایشی دارویی پتروشیمی و حتی بانکی را میتواند بایک پرتفوی مناسب انتخاب کرد.

کد خبر 7404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =