بازاری خوب و پررونق تا پایان سال

انتظار میرود از هفته آینده با شروع فصل جدید، تزریق نقدینگی  و شروع به خرید اعتباری مشتریان و افزایش تقاضا در بازار روند صعودی بازار از سر گرفته شود و تا پایان سال در صورت ثبات سیاسی و با توجه به استقرار کامل دولت جدید بازار پررونق و خوبی را شاهد باشیم.

حمید شانه ای نائب رئیس هیات مدیره کارگزاری آتی ساز بازار با اشاره به تسویه اعتبارات کارگزاری ها به بیداربورس گفت:  بازار طبق عادت هر ساله خود و نزدیک شدن به پایان شهریور ماه و پایان سال مالی اکثر کارگزاری ها در ۳۱ شهریورماه، تقریبا از یک هفته قبل روز به روز به فشار فروش و عرضه سهام در بازار افزود تا مشتریان اعتباری کارگزاری ها بتوانند  اعتبارات خود  را کاهش و در مقابل کارگزاری ها نیز اعتبارتشان به بانک ها را به حداقل برسانند تا بتوانند آن را به بهترین شکل ممکن در صورت های مالی خود منعکس نمایند.
شانه ای به معاملات روز گذشته بازار اشاره کرد و گفت: از روز دوشنبه با توجه به اینکه تقریبا آخرین فرصت تسویه مشتریان اعتباری بود فشار فروش کمتر شده و امروز و فردا شاهد بازاری متعادل خواهیم بود.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: انتظار میرود از هفته آینده با شروع فصل جدید، تزریق نقدینگی  و شروع به خرید اعتباری مشتریان و افزایش تقاضا در بازار روند صعودی بازار از سر گرفته شود و تا پایان سال در صورت ثبات سیاسی و با توجه به استقرار کامل دولت جدید بازار پررونق و خوبی را شاهد باشیم.
وی گفت: از لحاظ قیمت دلار و تاثیر آن بر شاخص کل بورس و نگرانی های موجود نیز در یک ماه گذشته دیدیم که دلار کف سازی محکمی در قیمت ۲۷ هزارتومان انجام داده و نشان داد در هر صورت تمایلی به آمدن به زیر این قیمت ندارد و هربار با برخورد به قیمت کمتر از ۲۷ هزارتومان واکنش نشان داده و مجدد به کانال ۲۷ هزارتومان برگشته است.
شانه ای در پایان گفت: میتوان  نتیجه گرفت که بازار سرمایه از لحاظ ریسک قیمت دلاری نیز با سختی روبرو نخواهد بود و از هفته اول مهرماه با توجه به اصلاح صورت گرفته گروه های دارویی و پالایشی قابل بررسی خواهند بود.

کد خبر 7507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =