مساعدت مجلس و دولت در تقویت عرضه سیمان و حذف قیمت‌گذاری در بورس کالا

عضو کمیسیون صنایع از همسویی مجلس و دولت برای افزایش عرضه محصولات از جمله سیمان در بورس کالا و حذف قیمت‌گذاری دستوری خبر داد.

به گزارش بیداربورس، علی جدی با اشاره به اینکه مجلس مخالف قیمت‌گذاری دستوری است به ایلنا گفت: برای تأمین نیاز تولید به مواد اولیه و کالاهای مهم، بورس کالا بهترین بستر برای عرضه و معامله است و دولت هم با این نظر همسو و موافق است و در این راستا شاهد ورود کل سیمان به بورس کالا هستیم.

وی افزود: افزایش عرضه سیمان در بورس کالا برای پاسخگویی به نیاز بازار و تعدیل قیمت‌ها مورد تاکید نمایندگان مجلس است. طی ماه‌های گذشته به دلیل قطع شدن برق کارخانجات، کمبود عرضه این محصول اتفاق افتاد که باعث افزایش قیمت شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس جایگاه نظارتی و مشاوره ای دارد و قرار نیست در امور اجرایی دولت وارد شود. وظیفه تنظیم گری بازار با دولت است و در خصوص التهاباتی که در بازار ایجاد می‌شود، باید تصمیم بگیرد و پاسخگو باشد.

جدی گفت: تأمین نیاز داخل اولویت اول است و مازاد نیاز می تواند صادر شود. بورس کالا به‌عنوان بهترین بستر برای عرضه محصولات به دولت پیشنهاد شده و ضمن اعلام موافقت، دستور ممنوعیت فروش سیمان خارج از بورس را صادر کرده است.

کد خبر 7582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =