بازگشت امید به روند صعودی بازار سرمایه

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در حال حاضر نمیتوان صنایع خاصی را به عنوان لیدر بازار معرفی کرد بلکه تک سهم هایی مانند شستا، شپنا، فارس، خودرو  و غیره میبینیم که روند بازار را برای یک یا چند روز تعیین می کنند هرچند انتظار می رود با شایعات افزایش تخفیف نرخ خوراک پالایشگاه ها تقاضا برای این گروه بیشتر شود. همچنین رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی هم میتواند با افزایش کرک اسپرد پالایشگاه ها یکی از  عوامل مثبت و اثر گذار بر بازار سرمایه باشد.

ایمان رضایی تحلیل گر بازار سرمایه  با اشاره به معاملات روز گذشته به بیدرابورس، گفت: از همان دقایق ابتدایی بازار شاهد افزایش تقاضا در بازار سرمایه بوده ایم بطوریکه در همان دقایق ابتدایی شاخص کل بودس رشد حدود ۲۴ هزار واحدی را تجربه کرد. چراغ سبزی که تقریبا بعد از یک هفته منفی در بازار سرمایه شکل گرفته است و شاهد ورود مجدد نقدینگی خریداران به بازار سرمایه بوده است.
وی افزود: در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۳۵.۶۵۳ واحدی به محدوده ۱ میلیون و۴۲۲  هزار واحد رسید، همچنین شاخص هم‌وزن کل با افزایش ۷.۴۴۲ واحدی خود به عدد ۴۲۲  هزار واحدی رسید. در بازار روز گذشته حدود ۲۷۸ میلیارد تومان ورود پول حقیقی صورت گرفت که بیشترین ورود نقدینگی را نمادهای شپنا، شتران و شپدیس داشتند.
رضایی گفت:  با پایان یافتن مهلت تسویه اعتبار کارگزاری ها و شارژ مجدد اعتبار به مشتریان و فعالین سرمایه گذاری میتوان گفت در روزهای آتی نیز شاهد تقاضا و افزایش خرید در بازار سرمایه خواهیم بود اما با توجه به ریسک های سیاسی مانند بحث مذاکرات برجام  فعالین با احتیاط بیشتری ممکن است اقدام به خرید کنند و یا بصورت پله ی خریدهای خود را تکمیل کنند.
این تحلیل گر بازار سرمایه به گزارشات عملکرد شرکت ها اشاره کرد و گفت: با توجه به پایان یافتن فصل تابستان و ورود به نیمه دوم سال فعالین بازار و تحلیل گران چشم انتظار ارسال گزارشات عملکرد  ۶ ماهه خوب شرکت ها بر روی سامانه کدال هستند، و همین موضوع میتواند نیمه دوم جذاب تری برای بازار سرمایه رقم بزند.
رضایی به تاثیرات نرخ دلار  بر بازار سرمایه اساره کرد و گفت: همواره یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر بازار سرمایه افزایش یا کاهش نرخ دلار بوده است که در گذشته با تاخیر زمانی بر بازار اثر گذار بوده است اما در حال حاضر میبینیم که این تغییرات در لحظه بر بازار سرمایه اثر میگذارد و در برخی روزها نیز شاهد این بوده ایم  که بازار سرمایه نرخ دلار را پیشخور میکرد.
رضایی گفت: در حال حاضر نمیتوان صنایع خاصی را به عنوان لیدر بازار معرفی کرد بلکه تک سهم هایی مانند شستا، شپنا، فارس، خودرو  و غیره میبینیم که روند بازار را برای یک یا چند روز تعیین می کنند هرچند انتظار می رود با شایعات افزایش تخفیف نرخ خوراک پالایشگاه ها تقاضا برای این گروه بیشتر شود. همچنین رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی هم میتواند با افزایش کرک اسپرد پالایشگاه ها یکی از  عوامل مثبت و اثر گذار بر بازار سرمایه باشد.
این تحلیل گر بازار سرمایه در پایان گفت: با توجه به کندل مثبت قوی که روز گذشته شکل گرفت امیدها را بازار برگرداند و اگر همین روند مثبت ادامه داشته باشد شاخص کل بورس میتواند بصورت ملایم نه شارپی به عدد یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد برسد.

کد خبر 7703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =