۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
کدام صنایع جذابیت رشد دارند؟

باتوجه به ارزش معاملات پایین هفته ی اول مهرماه پیش بینی میشود که افزایش ارزش معاملات خرد در هفته ی دوم مهرماه نسبت به هفته ی اول داشته باشیم و هرچه به گزارشات شش ماهه نزدیک می شویم تعدیل P/E ttm   بازار اتفاق افتاده و جذابیت گروه های کالایی بیش از پیش خود را نمایان میکند.

بهمن اسماعیلی مدیر دارایی سبدگردان الگوریتم  با اشاره به اینکه بازار در شروع هفته ی دوم مهرماه شروع قدرتمندی داشت، به بیداربورس گفت: عمده ترین دلیل آن از دید خریداران رشد بازارهای جهانی و نرخ ارز در پایان هفته ی گذشته بود. رشد ۲.۵۴درصدی شاخص کل و ۰.۹۶ شاخص هم وزن در اولین روز هفته با رشد سهام شرکت های بزرگ و شاخص محور با لیدری گروه شیمیایی و پالایشگاهی بود که عمده ترین دلیل آن شایعاتی مبنی بر نحوه محاسبه قیمت نفت خام و فرآورده های نفتی در صنعت پالایشی و همچنین رشد قیمت های جهانی در گروه شیمیایی از قبیل اوره و متانول جهانی و دستیابی به سقف های جدید معاملاتی می باشد.
اسماعیلی افزود: یکی دیگر از علائم شناسایی کف بازار خروج نقدینگی حقیقی تقریبی ۳۳۵۰ میلیارد ریالی در اولین روز هفته بود که نشانه هایی از بازگشت حقیقی ها به بازار داشت.
 وی گفت: باتوجه به ارزش معاملات پایین هفته ی اول مهرماه پیش بینی میشود که افزایش ارزش معاملات خرد در هفته ی دوم مهرماه نسبت به هفته ی اول داشته باشیم و هرچه به گزارشات شش ماهه نزدیک می شویم تعدیل P/E ttm   بازار اتفاق افتاده و جذابیت گروه های کالایی بیش از پیش خود را نمایان میکند.
اسماعیلی تصریح کرد: همچنین در کوتاه مدت با توجه به رشد شتابان گروه شیمیایی از هفته ی پیش و همچنین عدم ابلاغ نرخ های جدید صنعت پالایشگاهی بنظر می رسد تعادل به این دو گروه لیدر بازار برگشته و هرچه به انتهای هفته نزدیک می شویم تب خریداران فروکش کند باتوجه به رشد اخیر این گروه هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری نیز جز گزینه های جذاب سرمایه گذاری در این گروه بحساب می آیند.  
وی در پایان گفت: نکته ای دیگری که حائز اهمیت است عدم رشد گروه بانکی و رسیدن به سطوح حمایتی جذاب در این گروه ها بوده و با توجه به گزارشات خوب شهریورماه و تراز مثبت اکثر آن ها انتظار رشد آن ها با توجه به شناسایی کف های معاملاتی آن ها دور از دسترس نباشد.

کد خبر 7920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =