سهام کدام صنایع را در واچ لیست خود داشته باشید

از نگاه بنیادی همچنان گروه پتروشیمی مخصوصا اوره سازها و متانول سازها با توجه به قیمت های فوق العاده خوب جهانی اوره و متانول گزینه های مناسبی باشند. همچنین گروه فلزات اساسی با توجه به اصلاح تکنیکالی مناسب و وضعیت بنیادی خوب هم می توانند در واچ لیست سرمایه گذاران قرار بگیرند. در مورد گروه پالایشگاهی تا اعلام قطعی نرخ و سود های ۶ ماهه تصمیم گیری سخت است اما به نظر می رسد کف احتمالی این گروه همین قیمت ها یا نهایت ۱۰ درصد پایین تر باشد.  

محمدحسین کیانی، کارشناس و تحلیل گر بازار سرمایه  با اشاره به اینکه بازار در روز سه شنبه ۲۰ مهر با شوک عرضه های شدید شروع شد و با به صف فروش نشستن گروه پالایشی مخصوصا شپنا ترس زیادی را در دل فعالین بازار ایجاد کرد به بیداربورس گفت:  تقریبا هیچ فعال بازار سرمایه ای همچین بازاری و جو منفی ای را پیش بینی نمی کرد. منفی های این روزهای بازار را می توان به عوامل متعددی نسبت داد، عامل بنیادی اصلی فروش اوراق درآمد ثابت با حجم بالا توسط دولت است.  

کیانی گفت: همچنین این روزها شایعات زیادی در بازار از سود صنعت پالایشگاهی به گوش می رسد، ارقام سود های ۶ ماهه پالایشی ها بین تحلیلگران بازار متفاوت می باشد و همین  موضوع شبب شده است که در تابلوی معاملات آن ها شاهد نوسانات زیادی باشیم.  
این تحلیل گر بازار سرمایه افزود: یکی دیگر از عواملی که این روزها باعث تردید در بین اهالی بازار شده کاهش آرام قیمت دلار با زمزمه های توافق احتمالی می باشد. به هر حال هر چه به اواخر مهر نزدیک می شویم با انتشار گزارشات ۶ ماهه شرکت ها ابهامات بازار کمتر می شود و انتظار می رود سمت تقاضا در بازار تقویت گردد.  
کیانی به بررسی تکنیکالی بازار سرمایه پرداخت گفت: کف حمایتی کوتاه مدت شاخص کل بورس محدوده ۱ میلیون ۳۷۷ هزار واحد می باشد و در صورت از دست رفتن این منطقه، حمایت بعدی حوالی ۱ میلیون ۳۱۸ هزار الی ۱ میلیون ۳۰۸ هزار واحد است. اهداف شاخص کل در کوتاه مدت و میان مدت به ترتیب ۱ میلیون ۵۸۶ هزار و ۱میلیون ۷۸۰ هزار واحد می باشد. در مورد شاخص کل هم وزن که به نوعی نشان دهنده تغییرات وضعیت شرکت های کوچک و متوسط بازار سرمایه می باشد به نظر می رسد اصلاح ۱۰ الی ۱۲ درصدی در این شاخص دور از ذهن نمی باشد. کف حمایتی این شاخص محدوده ۳۷۰ الی ۳۸۰ هزار واحد می باشد. اهداف مقاومتی این شاخص ۴۴۲ هزار و ۴۷۰ هزار واحد است.
وی گفت: همچنین لازم به ذکر است از نگاه بنیادی همچنان گروه پتروشیمی مخصوصا اوره سازها و متانول سازها با توجه به قیمت های فوق العاده خوب جهانی اوره و متانول گزینه های مناسبی باشند. همچنین گروه فلزات اساسی با توجه به اصلاح تکنیکالی مناسب و وضعیت بنیادی خوب هم می توانند در واچ لیست سرمایه گذاران قرار بگیرند. در مورد گروه پالایشگاهی تا اعلام قطعی نرخ و سود های ۶ ماهه تصمیم گیری سخت است اما به نظر می رسد کف احتمالی این گروه همین قیمت ها یا نهایت ۱۰ درصد پایین تر باشد.  
کیانی افزود: همچنین گروه خودرویی و بانکی از نظر نموداری در وضعیت خوبی هستند و سرمایه گذاران ریسک پذیر می توانند در همین قیمت ها به صورت پله ای اقدام به خرید نمایند.
کیانی در پایان گفت: در آخر ذکر این نکته ضروریست، تا زمانی که ریسک های اصلی بازار مانند حجم فروش اوراق توسط دولت، ابهام نرخ ها خوراک و تخفیف و نتایج مذاکرات  تا حدی مشخص نشده است سرمایه گذاران باید به صورت پله ای اقدام به خرید کنند و حتما به حد ضرر های خود پایبند باشند.

کد خبر 8288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =