تعیین تکلیف پرداخت دو میلیون یورو از شستا به فدراسیون فوتبال

نماینده مجلس در نامه‌ای به وزیر کار خواستار تعیین تکلیف پرداخت دو میلیون یورو از شستا به فدراسیون فوتبال برای پرداخت قرارداد سرمربی سابق فوتبال شد.

به گزارش بیدار بورس ، عباس مقتدایی طی نامه‌ای به محمد شریعتمداری اعلام کرد:  طبق گزارش های واصله، وزارت ورزش در سال گذشته با مصوبه ستاد رفع تحریم به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دومیلیون یورو از شستا به صورت قرض الحسنه جهت پرداخت مطالبات سرمربی سابق تیم ملی فوتبال دریافت کرده و طبق مصوبه باید مبلغ را تا پایان فروردین سال جاری برای بازپرداخت آن اقدام می کرد اما بعد از گذشت ۱۱ ماه از مهلت سررسید به طور کامل بازگردانده نشده است.

با توجه به اینکه شستا، اموال بازنشستگان را در اختیار دارد و متعلق به بازنشستگان و کارگران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و این مبالغ باید برای سرمایه گذاری و افزایش درآمد بازنشستگان استفاده می شد، پرداخت آن جای سوال دارد.

بر اساس گزارش‌ها، فدراسیون فوتبال این مبلغ را به یورو دریافت کرده و هم اکنون درحال بازپرداخت به صورت ریالی و بر اساس نرخ سابق یورو در سال های گذشته است که غیرقابل قبول بوده و متناسب با رشد قیمت ارز نیست. طبق اظهارات رئیس کمیته حقوقی این فدراسیون در این مدت ۱۶ میلیارد تومان پرداخت کرده و فقط ۹ میلیارد تومان جهت تسویه بدهی باقی مانده است.

با توجه به اینکه این مبلغ از شرکتی که متعلق و دارای اموال بازنشستگان است پرداخت شده و اصل پرداخت این پول از اموال بازنشستگان محل نقد و گلایه جدی است و پس از اینکه شستا روند حقوقی و دادگاهی را جهت وصول بدهی انجام داده در مصاحبه ای اعلام کردید که با پا درمیانی وزیر ورزش تا پایان سال به این وزارتخانه مهلت پرداخت داده اید. تقاضا می شود در اسرع وقت دومیلیون یورو به نرخ روز توسط وزارت ورزش  پرداخت و پیگیری های لازم فورا انجام شود.

اعطای مهلت و تاخیر در پرداخت می تواند موجبات خسارت بیشتر را پدید آورد و قاعدتا باید از چنین امری پرهیز شود.

منبع: بورس پرس
کد خبر 859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =