رخدادهای خوب در بازار سرمایه به یک شرط!

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: همراهی ارکان اقتصادی کشور مانند بانک مرکزی و وزارت اقتصاد با سیاست گذاران بازار سرمایه، نکته‌ و شرطی تعیین‌کننده و مهمی در آغاز اصلاحات بازار سرمایه است به طوریکه اگر همراهی و تعاملی مستمر بین این بخش‌ها ایجاد شود، فعالان بازار سرمایه باید منتظر رخدادهای خوب باشند.

به گزارش بیداربورس محمد باقری اظهار داشت: برای آنکه یک مدیر بتواند موفق عمل کند، لازم است ارکان مرتبط با سازمان او، همسو با سیاست های تعیین شده اقدام کنند چراکه سنگ‌اندازی‌ها مقابل تصمیمات مدیریتی می‌تواند برای هر بازاری بسیار مخرب باشد.

وی یادآور شد: بورس نیازمند تحولاتی بزرگ است و برای تحقق تحولات بزرگ در بورس باید ابزارهای جدید و روش‌های نوین تعریف کرد و با توجه به سوابق مدیریتی رئیس جدید سازمان می‌توان انتظار ایجاد ابزارها و روش‌های نوین را داشت.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بورس و اوراق بهادار در یک سال و نیم گذشته تحولات زیادی به لحاظ حضور سرمایه‌گذاران را تجربه کرد. بازار به‌یک‌باره شاهد هجوم کدهای بورسی بود و در عرض چند ماه با احتساب سهام عدالت، تعداد کدها به بیش از ۵۰ میلیون رسید. این اتفاق به مفهوم آن است که در هر خانواده ایرانی، حداقل یک نفر کد معاملاتی در بورس دارد.

رشد هم‌زمان در بورس اتفاق نیفتاد

به گفته او، باوجودآنکه بورس از نظر حضور سرمایه‌گذاران تحولاتی بزرگ را تجربه کرد اما در بخش زیرساخت‌ها و خدماتی که ارائه می‌شد این رشد به‌طور هم‌زمان اتفاق نیفتاد.

باقری توضیح داد: کاستی‌هایی در بازار سرمایه وجود داشت که سهامداران را ناراضی می‌کرد و این مسئله در کنار تکانه‌های شدیدی که در شاخص‌ها اتفاق افتاد، درصدی از کدهای معاملاتی را غیرفعال کرد.

لزوم داشتن خلاقیت برای توسعه بازار

وی تصریح کرد: مجید عشقی در چنین شرایطی، ریاست سازمان بورس را عهده‌دار شده است. او باید در نخستین گام به توسعه بازار سرمایه بیندیشد. این بازار بیش از هر چیز نیازمند فردی است که دارای خلاقیت و نوآوری باشد تا با طرح‌های توسعه‌ای نوآورانه بتوان چالش‌های موجود را رفع کرد.

این کارشناس بازار سرمایه متذکر شد: هیات مدیره جدید سازمان بورس، سابقه مدیریتی در بخش‌های مختلف ارکان بازار سرمایه را داشته‌اند و نکته مثبت آن است که اعضای تیم جدید مدیریتی، پیشرفت‌های خلاقانه در بخش های مختلف داشته اند؛ به‌این‌ترتیب مطالبه توسعه بازار با ایجاد ابزارهای نوین در دوره جدید، منطقی است.

کد خبر 8591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =