ایران بازهم در فهرست سیاه FATF باقی ماند

حضور ایران در فهرست سیاه FATF باز هم برای سومین سال تکرار شد و عضو مجمع تشخیص مصلحت هم اعلام کرد هیچ اتفاق تازه ای رخ نخواهد داد.

به گزارش بیدار بورس، ایران در حالی از سه سال پیش مجدا" در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF قرار گرفته که این نهاد مهم بازهم ایران و کره شمالی را در همین فهرست قرار داد.

براساس این گزارش، طبق تصمیم FATF در آخرین جلسه و مربوط به اکتبر ۲۰۲۱، ایران و کره شمالی همچنان در فهرست سیاه باقی ‌ماندند و ترکیه، اردن و مالی برای اولین بار وارد فهرست خاکستری و مشمول نظارت شدید شده اند.

کشورهای حاضر در فهرست سیاه دارای برچسب غیر همکار و مشمول اقدامات تقابلی شناخته می‌شوند و به این معنی است که در زمینه‌هایی مانند مقابله با پولشویی، مبارزه تامین مالی تروریسم و جلوگیری از تامین مالی گسترش تسلیحات هسته‌ای، دارای نواقص جدی بوده و کشورهای عضو FATF باید مراقب مناسبات مالی با این کشورها باشند.

در این میان غلامرضا مصباحی مقدمی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از مخالفان اصلی تصویب دو لایحه مربوط به FATF  اعلام کرد: این گروه هر سه ماه یک بار اقدام به ارایه گزارش جدید و بروز رسانی فهرست می کند و اگر کشوری شروط این گروه را پذیرفته و عمل کند از فهرست سیاه خارج می‌شود. بنابراین هیچ اتفاق تازه ای رخ نخواهد داد. چون کار FATF همین است.

کد خبر 8737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =