وعده تولید ۴۰۰ هزار تن ریل در ذوب آهن

مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به توانایی تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن ریل و برنامه تولید چرخ و محور خطوط ریلی گفت: شرکت بدون یارانه انرژی به سوی کاهش هزینه و رقابت‌پذیری بیشتر حرکت می‌کند.

به گزارش بیداربورس، منصور یزدی زاده در هفتمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس اظهار داشت: مجتمع عظیم صنعتی ذوب آهن که تولید محصولات فولادی را طبق آخرین استانداردهای روز دنیا انجام می‌دهد از یارانه انرژی استفاده نمی‌کند. برق را در نیروگاه تولید و با اقدامات مختلف به سمت کاهش هزینه‌ها و رقابت‌پذیری بیشتر حرکت می‌کند.

وی افزود: نقطه آغازین تولید ریل در ایران، "ذوب"  بود که اولین تولیدکننده فولاد و تنها تولیدکننده ریل غرب آسیا بشمار می رود. تولید ریل شامل دو مرحله تولید فولاد و نورد می شود. در گذشته شمش مورد نیاز وارد می شد اما اکنون با راه اندازی پروژه VD در ذوب آهن تولید می شود و نیاز به واردات شمش نیست. اکنون انواع ریل شامل پرسرعت، مترو، درون شهری و ...‌. در ذوب آهن تولید می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت زیرساخت و قرارگاه خاتم الانبیاء مشتریان اصلی ریل ذوب آهن هستند و اولین قرارداد صادرات این محصول استراتژیک با افغانستان نیز منعقد شده است. اگر ذوب آهن بخواهد صرفاً به تولید ریل بپردازد توانایی تولید ۴۰۰ هزار تن ریل را در سال دارد. در زمینه تولید چرخ و محور برای توسعه خطوط ریلی نیز ذوب آهن برنامه ریزی کرده تا با همکاری بخش خصوصی، تولید این محصولات نیز آغاز شود.

یزدی زاده گفت: در افق ۱۴۰۴ برای ۲۵ هزار کیلومتر خط آهن به ریل نیاز است که این شرکت مادر صنعتی نقش کلیدی دارد و برنامه ریزی های خوبی در دست اقدام است. تولید ریل زبانه سوزن از جمله سایر محصولات ذوب آهن است که در گذشته از فرانسه وارد می شد اما در ذوب آهن تولید می شود و برش آن در شرکت مستقر در تبریز انجام می گیرد.

منبع: بورس پرس
کد خبر 930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =