عربستان سرمایه‌گذاری در بورس آمریکا را ۱۷۰ درصد افزایش داد

صندوق ثروت ملی عربستان سرمایه گذاری ها در بازار سهام آمریکا را از ۱۵.۹۴ میلیارد دلار در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ به بیش از ۴۳ میلیارد دلار در سه ماه سوم افزایش داد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از نشنال نیوز، صندوق ثروت ملی عربستان و بیش از ۴۳۰ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کند، سرمایه گذاری ها را در بازار سهام آمریکا از ۱۵.۹۴ میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به بیش از ۴۳ میلیارد دلار در سه ماهه سوم افزایش داد.

براساس این گزارش این صندوق در شرکت‌های بزرگی که در زمینه های مختلف از جمله تجارت الکترونیک، فناوری مالی، بیوتکنولوژی و خودروهای تجاری با سلول سوختی فعالیت می کنند، سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه گذاری این صندوق در شرکت خودروهای الکتریکی Lucid که در ماه ژوئیه اعلام شد، ۲۶ میلیارد دلار ارزش دارد. این صندوق در سال ۲۰۱۸ بیش از یک میلیارد دلار در این شرکت برای یک سهم عمده سرمایه گذاری کرده بود و در حال حاضر ۶۳ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان ۷۲.۸  میلیون سهم هم در شرکت اوبر را که در پایان سه ماهه سوم ۳.۲۶ میلیارد دلار ارزش داشت، حفظ کرد. همچنین ۳.۵۶ میلیون سهم از شرکت رسانه های اجتماعی پینترست به ارزش ۱۸۲ میلیون دلار و سهام شرکت پی پال به ارزش ۱۷۴ میلیون دلار را خریداری کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان در مرکز برنامه های چشم انداز ۲۰۳۰ برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور پادشاهی و کاهش اتکا به نفت قرار دارد. بر اساس یک استراتژی پنج ساله این صندوق قصد دارد ارزش دارایی های تحت مدیریت را بیش از دو برابر کند و به ۱.۰۷ تریلیون دلار برساند و سالانه ۴۰ میلیارد دلار برای توسعه اقتصاد عربستان تا سال ۲۰۲۵ اختصاص دهد.

کد خبر 9625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =