۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
شستا ناجی بازار خواهد شد؟

یک کارشناس بازارسرمایه گفت: پول های درشت کماکان ریسک بازار را نپذیرفته اند اما با این وجود انتظار میرود با توجه به خبر دیروز در خصوص شستا که نشان داد نقدینگی هست ولی اعتماد نیست بازار امروز نیز متعال تر با لیدری شستا شروع گردد.

محمد صفری فعال بازارهای مالی با بیان اینکه اگر فردی همیشه و هر روزه بازار سهام را رصد می کرد متوجه میشد که یکسری تک سهم هایی نوسانات خوبی داشتند، به بیداربورس گفت: سهم هایی مثل غسالم،خبهمن، خگستر، های وب، ثشاهد مخصوصا آپ و در این چندماه اخیر نوسانات خوبی داشتند، اما اینکه کلیت بازار هم در چندماه اخیر مثبت بوده است؟
وی افزود: قطعا پاسخ خیر است چرا که ذات بازار سرمایه نوسانگیری سهامداران نیست بلکه سرمایه گذاری بلند مدت است و همین موضوع در یک سال اخیر بسیاری از فعالان بازار را ناامید کرده است.
صفری گفت: عوامل بنیادی زیادی وجود دارد که بگوییم سهام ها ارزنده هستند اما ریسک های موجود در کشور بخصوص حرف ها وتناقض گویی های مسئولین زیاد شده است که ارزندگی سهام در سایه قرار گرفته است و بازار هیچ واکنشی  به اخبار مثبت و گزارشات خوب شرکت ها نشان نمی دهد.
این فعال بازار سهام به نرخ دلار اشاره کرد و گفت: قیمت دلار در هفته گذشته به ۲۸۸۰۰ تومان رسید که بالاترین قیمت در یکسال اخیر بوده است اما ایا بازار واکنشی نشان داد اما در نزول ها  با افت ۱۰۰ تومان قیمت دلار میبینم که همه میخواهند سهام های خود را بفروشند گویا جنگی شده است.
وی در ادامه افزود: به نظر هر چه به زمان مذاکرات نزدیکتر شویم عرضه های دلار بیشتر خواهد شد و نرخ دلار با افت هایی مواجه شود.
مهمترین ابهام پیش روی بازارسرمایه چگونگی ازسرگیری و ادامه مذاکرات برجامی است. ۸ آذر آغاز گفتگوها است که قطعاً بازارسرمایه روزهای آینده تحت تاثیر این مذاکرات دنبال خواهد شد.
صفری گفت: چنانچه اخبار مثبتی از وین صادر شود گروههای خودرویی، بانکی، بیمه ای و حمل و نقل بیشتر از سایر گروهها با اقبال مواجه خواهند شد.
وی در پایان گفت: پول های درشت کماکان ریسک بازار را نپذیرفته اند اما با این وجود انتظار میرود با توجه به خبر دیروز در خصوص شستا که نشان داد نقدینگی هست ولی اعتماد نیست بازار امروز نیز متعال تر با لیدری شستا شروع گردد.

کد خبر 9839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =