وعده وزیر اقتصاد به رعایت استانداردهای حسابداری شرکت ها و نظارت مالی

وزیر اقتصاد با اشاره به مغفول ماندن رعایت استانداردهای حسابداری و ایجاد مشکلات برای شرکت‌ها و سازمان‌ها گفت: وزاتخانه در دوره جدید بهتر از گذشته نظارت مالی را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش بیداربورس، احسان خاندوزی در مراسم بزرگداشت روز حسابدار و حسابداری گفت: نظارت مالی یکی از ارکان اداره صحیح اقتصاد  است و بخش زیادی از کیفیت نظارت مالی توسط حسابداران حرفه‌ای راهبری می‌شود. از منظر سیاست‌های انقباض، کارآیی، عدالت و مبارزه با فساد، مسئله نظارت مالی و نقش حسابداری و حسابرسی بی‌بدیل است اما کمتر به این موضوع توجه شده است.

وی افزود: بسیاری از مواقع استانداردهای حسابداری رعایت نمی‌شود و تحت فشارهای مختلف اداری مورد بی‌توجهی قرار گرفته و مغفول می‌ماند که آثار آن در سال‌های بعد وقتی مشکلاتی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها رخ می‌دهد و دیگر کاری نمی‌توان انجام داد، قابل مشاهده است. در دوره جدید وزارت اقتصاد مسرّ است بهتر از گذشته نظارت مالی را پیگیری کند.

خاندوزی ادامه داد: تاکنون اقدام‌های مطلوبی در موضوع نظارت مالی انجام شده و گزارش صورت حساب سابقه بودجه ماه‌ها زودتر از زمان مقرر توسط خزانه‌ داری آماده شد و از اوایل آذر صورت‌های مالی سال ۹۹ دولت به ریاست جمهوری ارسال شد. درخواست می شود استانداردهای تبعیض تسریع و اعمال شود. به نحوی که بتوان در صورت وقوع سوء مدیریت در مسائل مالی، نظارت مالی را احیا کرد. بخشی از نظارت مالی با کمک وزارت اقتصاد به حسابداران و ذی‌ حسابان مربوط و با بهبود سامانه‌های گزارشگری و یکپارچگی آنان انجام می‌شود.

کد خبر 10437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =