افزایش ۵.۵ درصدی تولید مس تصفیه‌ شده جهانی / افزایش ۲.۶ درصدی تولید معادن مس جهان

تولید مس تصفیه شده جهانی طی نخستین ماه ۲۰۲۴ میلادی، ۵.۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش بیدار بورس، تولید مس تصفیه شده جهانی طی نخستین ماه ۲۰۲۴ میلادی، ۵.۵ درصد افزایش یافت. طبق جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی در ماه ژانویه ۲۰۲۴ میلادی، حدود ۲ میلیون و ۳۷۴ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲ میلیون و ۲۵۱ هزار تن بود.

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان نیز طی ماه ژانویه ۲۰۲۴ میلادی، ۲ میلیون و ۷۵۳ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۲ میلیون و ۷۰۸ هزار تن)، حدود ۱.۷ درصد افزایش یافت.

معادن مس جهان در ماه ژانویه ۲۰۲۴ میلادی، حدود یک میلیون و ۸۲۲ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، یک میلیون و ۷۷۶ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۲.۶ درصدی تولید این معادن در جهان است. از این میزان، ۸۸۴ هزار و ۳۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳۸۷ هزار و ۷۰۰ تن «آسیا»، ۳۰۱ هزار و ۳۰۰ تن «آفریقا»، ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ تن «اروپا» و ۷۹ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی (۲ میلیون و ۳۵۳ هزار تن)، حاکی از افزایش ۳.۸ درصدی است./انجمن مس

کد خبر 37779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =