فرمول قیمت‌گذاری نفت ایران تغییر می‌کند

شرکت ملی نفت ایران از ماه آینده، شاخص برنت را برای قیمت‌گذاری فروش نفت به بازارهای اروپا و مدیترانه بکار خواهد گرفت که نشان از آغاز صادرات به اروپا پس از لغو تحریم‌ها دارد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از اویل پرایس، شرکت ملی نفت ایران از ۱۱ دی سال جاری (اول ژانویه ۲۰۲۲ ) از شاخص نفت برنت به‌ جای شاخص ICE Bwave برای قیمت‌گذاری فروش نفت به بازارهای اروپا و مدیترانه استفاده خواهد کرد که نشان از آغاز صادرات به اروپا دارد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر هیچ پالایشگاهی در اروپا نفت ایران را از ترس تحریم‌های آمریکا خریداری نمی کند. پس‌ از خروج ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۸ تحریم‌ها علیه صنعت نفت، کشتیرانی و بانکداری ایران دوباره اعمال شد.

چین علی‌رغم فشار آمریکا، تنها خریدار نفت ایران است. تغییر شاخص قیمت فروش نفت ایران به اروپا نشان می‌دهد، قصد دارد صادرات به این قاره را پس‌ از لغو تحریم‌ها از سر بگیرد.

مذاکرات هسته ای ایران در اوایل ماه جاری میلادی آغاز شد اما پس‌از یک هفته، ایران و آمریکا هر دو نسبت‌ به موفقیت این گفتگوها بدبین بودند. مذاکرات در پنجشنبه هفته گذشته از سر گرفته شد و آمریکا اعلام کرد در صورت شکست این دیپلماسی از گزینه‌های دیگری علیه ایران استفاده خواهد کرد.

کد خبر 10758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =