مقایسه سهم بازار سه اپراتور تلفن همراه در تابستان و پاییز

گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی گزارشی، آخرین شاخص‌های آماری اپراتورهای تلفن همراه را منتشر کرد و همراه اول همچنان در تعداد مشترکان فعال و سهم بازار در صدر ایستاد.

به گزارش بیداربورس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جدیدترین گزارش شاخص‌های آماری بخش ICT را منتشر کرد که مربوط به فصل پاییز است و با نگاهی بر آمار عددی می‌توان به‌وضوح به وضعیت و جایگاه شرکت‌های ارتباطی فعال پی برد.

مهم‌ترین بخش این فصلنامه آماری، مربوط به تلفن همراه است. در این بخش مشترکان فعال اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل بصورت شفاف اعلام شدند به این ترتیب مشترکان فعال همراه اول ۷۲.۸ میلیون، ایرانسل ۵۸ میلیون و رایتل ۵ میلیون هستند.

همراه اول توانسته به‌عنوان نخستین اپراتور تلفن همراه، بیش از ۱۰۰ میلیون سیم‌کارت واگذار کند و ایرانسل نیز بیش از ۹۰ میلیون سیم‌کارت واگذار کند. یکی از شاخص‌های مهم زیرمجموعه این بخش، سهم بازار است که به نسبت میزان فروش یک برند در یک محصول به فروش کلی آن محصول در بازه‌های زمانی فصلی یا سالانه اطلاق می‌شود.

بنابراین با مقایسه سهم بازار فصول دوم و سوم سال جاری، تنها همراه اول توانسته رشد مداوم در سهم بازار داشته باشد. اپراتور اول تلفن همراه با رشد ۰.۰۲۹ درصدی در پاییز به‌ نسبت تابستان، سهم بازار ۵۳.۵۶۹ درصدی را به ثبت رساند.

ایرانسل هم با وجود آنکه در پاییز به‌ نسبت تابستان با رشد ۰.۱۰۹ درصدی در سهم بازار مواجه شده اما سهم بازار آن در تابستان به‌ نسبت بهار ریزش کرده بود و اکنون سهم بازار این اپراتور ۴۲.۷ درصد است.

رایتل نیز به‌عنوان سومین اپراتور تلفن همراه، تنها اپراتوری بوده که در پاییز به‌ نسبت تابستان دچار ریزش ۰.۱۳۸ درصدی در سهم بازار شد و به سهم بازار ۳.۷۳۰ درصد رسید. این اپراتور در تابستان با رشد سهم بازار مواجه شده بود.

بنابراین ایرانسل توانسته از ریزش مشترکان در تابستان جلوگیری کند در حالی که رایتل به رغم رشد تعداد مشترکان در تابستان  با ریزش در پاییز مواجه شده است. همراه اول هم که همچنان با رشد مشترکان در سه‌ماهه سوم سال جاری در صدر جدول تعداد مشترکان فعال اپراتورها قرار دارد.

جهت ساده‌سازی آماری و مقایسه‌ای، وضعیت سهم بازار هرکدام از اپراتورهای تلفن همراه طبق گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جدول زیر دسته‌بندی شد:

کد خبر 12314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =