۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
تحلیل بنیادی "خراسان"

رشد جمعیت خصوصاً درسال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی درایران منجر به افزایش مصرف محصولات کشاورزی گردیده که این موضوع زمینه نیاز به کودهای شیمیایی را افزایش داده است. به دلیل وجود منابع سرشار گاز و داشتن نیروهای مجرب و متخصص، رشد صنایع پتروشیمی در سال های اخیر چشمگیر بوده است و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصمیم به گسترش بیش از پیش صنعت پتروشیمی در ایران را دارد.

به گزارش بیداربورس شرکت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگترین مرکز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق کشـور، در اردیبهشـت سال ۱۳۷۱ در بجنورد، مرکز استان خراسـان شمالی تأسیس و از خرداد ۱۳۷۵ با آغـاز فعالیت‌های بهره‌برداری در لیست بنگاه‌های صنعتی و تولیدی کشور قرار گرفت

فروش شرکت به دو بخش کلی داخلی و صادراتی تقسیم می‌شود که این نسبت حدودا ۳۵ %درصد داخلی و ۶۵ %درصد صادراتی است. فروش داخلی شرکت نیز به دو بخش اوره حمایتی و اوره‌ای که در بورس کالا مورد معامله قرار می گیرد تقسیم بندی می‌شود. بخش عمده فروش داخلی همان اوره حمایتی است که قیمت آن پایین تر از نرخ‌های جهانی و نرخ بورس کالا است که این نرخ برای شش ماهه اول به ازای هر کیلو ۴۶۰۰ تومان و برای شش ماهه دوم ۹۲۲۰ تومان تعیین شده است.

برای دیدن فایل اینجا کلیک کنید.

کد خبر 12317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =