۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
تب و لرز شاخص  

در جریان معاملات امروز (دوشنبه، بیست و هفتم دی ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۴ هزار و ۲۷۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۰۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۳۹۴ واحد کاهش، به رقم ۳۴۵ هزار و ۸۴ واحد را به ثبت رساند. این در حالی که در ساعات ابتدایی معاملات در مدار صعود قرار داشت.

به گزارش بیدار بورس، در معاملات امروز، بازارسرمایه ابتدا کار خود را با رشد شروع کرد و در پایان نیمه اول معاملات دو هزار واحد رشد کرد اما ورق برگشت و تب رشد بازار خوابید و شاخص با افت چهارهزار واحدی به کار خود پایان داد.  
امروز علی صالح آبادی از اجرایی شدن رمزریال بانک مرکزی در آینده‌ای نزدیک خبر داد حال باید دید رمزریال مانند رمزارزها می‌تواند مقصد جدید سرمایه‌ها باشد و رقیبی برای بورس.
سخنگوی دولت امروز پیش از جلسه رئیس جمهور از شنیدن اخبار خوب خبر داد و در پی آن ابراهیم رئیسی در جلسه‌ای با مدیران عامل کلیه بانک‌های دولتی و خصوصی پنج فرمان صادر کرد.


از معاملات امروز چه خبر؟          

 برپایه معاملات سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۵۷۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۴ هزار و ۱۵۵ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۵ هزار و ۴۱۱ واحدی را تجربه کردند.

همچنین در جریان معاملات امروز، گروه خودرو با ۴۴ هزار و ۲۰۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۴ هزار و ۲۶۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۷ هزار و ۹۶۸ معامله به ارزش یک هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال، گروه اداره بازارهای مالی با ۱۷ هزار و ۶۲۱ معامله به ارزش یک هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۳ هزار و ۶۵۱ معامله به ارزش یک هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت ایران خودرو با ۵۷۹ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۸۴ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۶۸ واحد، شرکت سایپا با ۱۴۱ واحد و شرکت بورس کالای ایران با ۱۲۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۶۹۸ واحد، بانک ملت با ۵۵۷ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴۳۸ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۴۱۷ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۳۹۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

بررسی شاخص صنایع بر اساس ارزش معاملات :      
گروه درصد تغییرات شاخص ارزش معاملات حجم معاملات
خودرو و ساخت قطعات  ۱.۹% ۲,۷۱۸.۴B ۱,۱۳۸M
محصولات شیمیایی _۰.۲۵% ۲,۱۲۳.۱B ۳۱۷M
فلزات اساسی _۰.۶۱% ۱,۸۳۶.۱B ۲۵۳M
فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط ۱.۵۱% ۱,۴۲۲.۹B ۸۶M
بانک ها و موسسات اعتباری  _۱.۱۵% ۱,۱۹۳.۳B ۴۸۹M

     

کد خبر 12323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =