۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
بازگشت دلار به مدار رشد

امروز (دوشنبه) دلار به جهش‌های اواخر هفته ملحق شد زیرا سرمایه‌گذاران برای نشست ژانویه فدرال‌ رزرو ایالات‌متحده آماده شدند و اطمینان دارند که سال جدید با چند افزایش نرخ بهره نمودار خواهد شد اما چین با کاهش معیار تحلیلگران را شگفت‌زده کرد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از رویترز، ارائه داده‌های رشد اقتصادی چین در روز دوشنبه (امروز)، بانک ژاپن در روز سه‌شنبه، تورم بریتانیا در روز چهارشنبه و مشاغل استرالیا در روز پنج‌شنبه به‌عنوان معیاری در چشم‌انداز سیاست جهانی در نظر گرفته می‌شود.

دلار در آغاز نشست آسیایی با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۱۴.۴۵ ین رسید که حدود ۰.۸ درصد بالاتر از پایین‌ترین سطح روز جمعه بود همچنین در برابر یورو حدود ۰.۱ درصد قوی‌تر شد و به ۱.۱۴۰۳ دلار رسید.

این تغییرات به دنبال جهش بازدهی و دلار در روز جمعه است و بر حمایت از دلار آمریکا از چشم‌انداز نرخ‌های سیگنال‌های شاهینی تاکید می‌کند.

ری آتریل، رئیس استراتژی ارز بانک ملی استرالیا گفت: «حرکت روز جمعه نشان داد که محرک نرخ بهره برای تقویت دلار مرده و دفن نشده است».

فدرال‌ رزرو در ۲۵ تا ۲۶ ژانویه تشکیل جلسه می‌دهد و انتظار نمی‌رود که نرخ‌های بهره را تغییر دهد.

جیمی دیمون، مدیر عامل جی پی مورگان هفته گذشته اظهار کرد: ممکن است امسال ۶ یا ۷ افزایش داشته باشیم.

بیل آکمن، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری نیز در آخر هفته در توییتر احتمال افزایش ۵۰ واحد پایه اولیه برای مهار تورم را مطرح کرد.

بازار سرمایه‌گذاری روز دوشنبه به دلیل تعطیلات بسته بود اما قراردادهای آتی ۱۰ ساله آسیا به پایین‌ترین حد دو سال گذشته فروخته شد و معاملات آتی صندوق‌های فدرال رزرو نیز کاهش یافت که تقویت بازار و حداقل چهار افزایش در سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

در چین، پس از اینکه بانک مرکزی هزینه‌های استقراض برای وام‌های میان‌مدت را برای اولین بار از آوریل ۲۰۲۰ کاهش داد، اوراق قرضه افزایش و یوان کاهش یافت.

شاخص دلار آمریکا که هفته گذشته به شدت کاهش یافت، روز دوشنبه در آسیا در سطح ۹۵.۲۲۵ قرار گرفت.

کد خبر 12327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =