۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
تیشه دولت بر ریشه‌ی بورس

یک کارشناس بازار سرمایه به اشاره به  دومین روز معاملاتی هفته گفت:  شاخص کل  روز گذشته ۱۶۱۸۰ واحد و  شاخص هم وزن ۴۰۰۰۰هزار واحد ریزش را تجربه کردند،  از نظر تکنیکالی،  سطح ۱۲۰۰ برای شاخص بسیار حائز اهمیت است  اما با کندل‌هایی که بازار دیروز تجربه کرد احتمال زیاد با فشار فروش در روزهای آتی این سطح را هم از دست خواهیم داد.

ندا عباسی در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: اخبار منفی پیرامون پتروشیمی‌ها، اوره‌ای‌ها، متانولی‌ها و پلی اتیلنی‌ها به نوعی اوضاع بازار  را بدتر کرد و شاخص کل را در محدوده بدی قرار داد، تیشه ایی که بر دست دولتمردان افتاد عجیب ریشه ی بورس را میزند. در ابتدا برق صنایع پتروشیمی دچار بحران شد در گام دوم سیاست های عجیب و غریبی در قیمت گذاری نرخ خوراک پتروشیمی ها را داشتیم که ماحصل آن، از دور خارج شدن بزرگترین متانول ساز جهان یعنی پتروشیمی کاوه در پارس شمالی شد.  
عباسی با اشاره به اینکه حالا ضربه ی سنگین تر، اخبار اعمال مالیات بر صادرات محصولات پتروشیمی به ویژه اوره و متانول بود که حسابی بورس را از پا درآورد گفت:  روز گذشته خروج پول وحشتناکی را از بازار شاهد بودیم تنها گروه انبوه سازی  و واسطه گری های مالی تحرکات مثبت داشتند  و  بازار همچنان از نبود نقدینگی رنج میبرد توگویی که این درد به یک توده ی سرطانی تبدیل شده که هیچ راه درمانی را برای سهامداران باقی نگداشته.  
وی گفت: حال بازار و سهامداران  بسیار خراب است. خروجی جلساتی که مدیران سازمان و نمایندگان مجلس با فعالین بازار سرمایه داشتند، جز گفتار درمانی چیز دیگری نبود و عملا در  تابلوهای معاملاتی هیچ نکته ی کارا و مثبتی به چشم نمیخورد،  کاملا مشخص است که کنترل از دست سازمانی ها هم خارج شده و راه نجات بازار به خارج از بازار سرمایه سوق پیدا کرده تا عملا فشار بر روی صنایع سودآور بورسی مانند صنایع پتروشیمی، پالایشی و  فلزات اساسی باشد، متاسفانه امیدی برای بازگشت بازار سرمایه نخواهد بود.

کد خبر 12589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =