شاخص در چند قدمی کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد + تحلیل سهم "شجم"

در جریان معاملات امروز، معادل ۶۳.۳ درصد کل ارزش خرید را حقیقی‌های بازار انجام دادند. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با ۳۶.۷ درصد از ارزش کل معاملات، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در ورود نقدینگی به بازار داشته‌اند.

به گزارش بیدار بورس، بازارسرمایه امروز هم توانست به رشد خود ادامه دهد و در چند قدمی کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد قرار گیرد و همچنین ارزش معاملات خرد نیز از ۴۰۰۰ میلیارد تومان بالاتر رفت.  
به گفته کارشناسان مثبت کردن اینگونه بازار یعنی سفارش‌گذاری در سیستم معاملات، زمان زیادی دوام نخواهد آورد و به زودی تاثیر خود را از دست خواهد داد اما اگر در کنار این سفارش‌گذاری‌ها وعده‌هایی که مسئولین داده‌اند عملی شود بازارسرمایه به این مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد.  
یکی از اتفاقاتی که امروز در بازار سرمایه رخ داد افزایش سقف اعتبارات کارگزاری‌ها از ۶۰ به ۶۵ درصد بود.  
با توجه به اینکه مشکل اصلی این روزهای بازارسرمایه نبود نقدینگی در بورس است این اتفاق می‌تواند تا حدودی به افزایش ورود پول به بازارسرمایه کمک کند.
اگر وعده‌ها در بازار عملی شود و بورس رنگ عوض نکند این خبر برای بازار سرمایه مفید خواهد بود.

از معاملات امروز چه خبر؟      

 در جریان معاملات امروز، همچنین، سهم حقیقی‌ها از کل حجم خرید معادل ۷۸.۹ درصد وسهم حقوقی‌ها معادل ۲۱.۱ درصد بوده است.

از سوی دیگر، سهم حقیقی‌ها از کل ارزش فروش‌های امروز بازار معادل ۶۸.۱ درصد بود. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با سهم ۳۱.۹ درصدی، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در خروج نقدینگی از بازار داشته‌اند.

همچنین، سهم حقیقی‌ها از کل حجم های فروش معادل ۷۹.۷ درصد وسهم حقوقی‌ها معادل ۲۰.۳ بوده است.

بر اساس این گزارش، بازار سهام با ۱۵۹ صف خرید به ارزش ۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد و ۸۵۹ میلیون ریال به کار خود پایان داد. این در حالی است که در آن سوی دیگر بازار با ۶۷ صف فروش به ارزش ۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال حرکت خود را تمام کرد.

افزایش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل

در جریان معاملات سومین روز هفته (دوشنبه، یازدهم بهمن ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۰ هزار و ۲۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۹۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۹۶۶ واحد افزایش، به رقم ۳۳۰ هزار و ۷۲۶ واحد را به ثبت رساند.

برپایه معاملات سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۶۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۱۰ هزار و ۶۹ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۱ هزار و ۷۴۵ واحدی را تجربه کردند.

 تحلیل سهم "شجم"

کد خبر 12971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =