آخرین مصوبات و تصمیمات کرونایی برای تهرانی‌ها

استاندار تهران آخرین مصوبات و تصمیمات کرونایی شامل اعطای پنج روز مرخصی استعلاجی، تسریع تزریق دوز سوم واکسن کرونا و ... را اعلام کرد.

به گزارش بیداربورس، محسن منصوری با اشاره به اینکه طی دو هفته اخیر، همه گیری اومیکرون افزایش یافته ولی هنوز به اوج موج ششم نرسیده در خصوص آخرین مصوبات ستاد کرونای استان تهران اعلام کرد: مقرر شد ضمن اعطای پنج روز مرخصی استعلاجی به مبتلایان، تزریق دوز سوم واکسن که ۳۲ درصد پیشرفت داشته با سرعت بیشتری انجام شود.

خانواده ها باید برای تزریق واکسن به کودکان ۷ تا ۱۰ سال اقدام کنند. در مورد سویه امیکرون اعمال محدودیت قرنطینه و تعطیلی مستمر چندان موثر نیست اما نمی توان کار را رها کرد.

نمایشگاه ها به شکل محدود برگزار می‌شوند

در مورد برگزاری نمایشگاه ها در برخی موارد، مهمانان خارجی از مدت ها قبل دعوت شده و تعطیلی آنها خسارات بین المللی در پی دارد. لذا مقرر شد به طور محدود و کنترل شده برگزار شوند.

در خصوص سایر نمایشگاه ها هم شرکت ها باید مورد به مورد درخواست دهند تا برای برخی موارد ضروری با رعایت ضوابط مجوز صادر شود اما برای سایر موارد متناسب با حساسیت آن اعمال نظر خواهد شد.

در مورد انتخابات اصناف تاخیر دو ساله در برگزاری خساراتی در پی داشته و چون پایان شیوع بیماری مشخص نیست، لذا اتحادیه ها انتخابات را در فضای باز و به مدت طولانی تر برگزار کنند تا مشکلی پیش نیاید.

برنامه‌های دهه فجر با ۳۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود

برنامه‌های دهه فجر باید حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت برگزار شود. در مورد اعتکاف هم در شهرهای قرمز ممنوعیت برگزاری و در شهرهای نارنجی و زرد تا حدود ۲۰ درصد اجازه برگزاری داده می شود و اگر وضع بدتر شود تجدید نظر خواهد شد.

در مورد برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن تا پایان امشب یا حداکثر تا صبح فردا تصمیم گیری و اطلاع رسانی می شود.

مراکز تجمیعی واکسیناسیون تا پایان بهمن تعطیل نمی شود

تا پایان ماه جاری هیچ یک از مراکز تجمیعی نباید تعطیل شود و همه با قدرت به کار ادامه دهند.

در مورد مترو هم اجرای مصوبه قبلی ستاد کرونا ادامه می باید و سامانه خرید بلیت به ایران من متصل شود تا افراد واکسینه نشده اجازه تهیه بلیت نداشته باشند و اگر اجرای آن عملیاتی نیست، مکتوب به وزارت کشور اعلام شود. همچنین به افراد فاقد ماسک اجازه ورود داده نشود.

با شرایط مالی فعلی امکان خرید و واردات واگن مترو وجود ندارد. لذا باید امکانات موجود را مدیریت کرد.

در شهرستان پیشوا محدودیت شدیدی اعمال می شود. به طوری که مرکز شبانه روزی واکسیناسیون نباید تعطیل شود تا بتوان خدمت رسانی کرد.

کد خبر 13204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =