اثر سقوط ۲۵.۹ درصدی سهام فیس بوک بر ثروت مارک زاکربرگ

بنیانگذار شرکت متا یا فیس‌بوک سابق در طول یک روز ۲۵.۹ درصد سهام شرکت وی سقوط کرد که این افت سهام یکی از بزرگترین سقوط‌ها در تاریخ است.

به گزارش بیداربورس به نقل از تاس مارک زاکربرگ پس از کاهش قیمت سهام شرکت وی که در طول یک روز ۲۹.۷ میلیارد دلار از دست داد در روز پنجشنبه به رتبه دوازدهم در فهرست ثروتمندترین افراد جهان در مجله فوربس سقوط کرد و در حال حاضر ثروت وی ۸۴.۸ میلیارد دلار برآورد شده است.

بر اساس گزارش، شرکت متا روز چهارشنبه گزارش سه ماهه را با پیش بینی رشد ضعیف درآمد خالص منتشر کرد. همچنین مجله فوربس اعلام کرد: شرکت متا کاهش سه ماهه تعداد کاربران را گزارش داد که دلیل آن رقابت شدید با نرم‌افزار تیک تاک عنوان شده است.

سهام شرکت متا تا عصر پنجشنبه ۲۶ درصد سقوط کرد یعنی سرمایه بیش از ۲۳۰ میلیارد دلار کاهش که بدترین عملکرد از سال ۲۰۱۲ برای شرکتی بود که قبلاً فیس‌بوک نامیده می شد و زاکربرگ تقریباً تنها ۱۳ درصد از سهام را در اختیار دارد.

شبکه سی ان ان بی، زاکربرگ از سال ۲۰۱۵ در فهرست ده ثروتمندترین افراد قرار داشته و احتمالاً فقط ایلان ماسک در لیست از دست دادن سرمایه از زاکربرگ جلوتر است زیرا در سال گذشته وی در یک روز ۳۳ میلیارد دلار ضرر کرد.

کد خبر 13214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =