۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
قیمت نفت رکورد ۷ ساله را شکست

قیمت نفت برنت در پی نگرانی شدید حمله احتمالی روسیه به اوکراین، رکورد ۷ ساله را شکست و به ۹۴.۴ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش بیداربورس به نقل از رویترز در پی اعلام واشنگتن که روسیه به اندازه کافی نیرو در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده و هر زمان می‌تواند تهاجمی بزرگ را ترتیب دهد، قیمت نفت برنت دریای شمال با ۳.۳ درصد افزایش به ۹۴.۴ دلار در هر بشکه رسید. همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۳.۶ درصد افزایش، ۹۳.۱ دلار در هر بشکه معامله شد و می‌توان گفت هر دو شاخص نفتی در روزهای اخیر در روندی بی سابقه به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۴ رسیدند.

بر اساس این گزارش این افزایش بهای نفت خام درپی تشدید تنش ها میان روسیه و اوکراین رخ داده و آمریکا به شهروندان در اوکراین ۴۸ ساعت فرصت داده تا هر چه سریعتر از این کشور خارج شوند. انگلیس هم در پی نگرانی ناتو از بالا گرفتن احتمال حمله نظامی روسیه از شهروندان در اوکراین خواسته در کمترین زمان ممکن به کشور بازگردند.

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کردند هفته پیش رو می‌تواند روزهایی بحرانی برای بازار انرژی باشد. چرا که هر لحظه امکان حمله نظامی روسیه به اوکراین وجود دارد. آژانس بین المللی انرژی هم پیش بینی کرده در سال جاری میلادی تقاضای جهانی برای نفت خام ۳.۲ میلیون بشکه در روز افزایش داشته باشد و به رکورد تاریخی ۱۰۰.۶ میلیون بشکه در روز برسد.

کد خبر 13507

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =