افزایش خط تولید و صادرات به اروپا در سال جدید

رضا اعتدال، عضو هیات مدیره چکاپا در نشست خبری شرکت صنایع کاغذ پارس درخصوص عملکرد این شرکت گفت: صورت‌های مالی شرکت منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۰ رشدی فراتر از انتظار را تجربه کرده و پیشبینی میکنیم این روند مجددا  در۳۰ آبان ۱۴۰۱ نیز تکرار شود.

به گزارش بیداربورس، وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و احتمال توافق در برجام بیان کرد: رفع تحریم‌ها روی بهای تمام شده و سودآوری شرکت‌ها تاثیرگذار است، از این رو به روند سودآوری چکاپا در سال آینده در کنار کاهش هزینه‌ها امیدواریم.

اعتدال سرمایه‌گذاری در این سهم را کم‌ریسک دانست و افزود: این نماد گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است که علت آن را میتوان در دل صورت‌های مالی آن پیدا کرد.

افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی شرکت

عضو هیات مدیره صنایع کاغذ پارس در نگاهی به روند چکاپا در سال گذشته گفت: افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی همزمان با سودآوری و قیمت سهام در سال ۹۹ اتفاق بزرگی را رقم زد که برای فعالان بازار هم تعجبت برانگیز بود.

وی شرایط کنونی بازار را دلیل روند نزولی سهم دانست و ادامه داد: افت بازار از مرداد ماه ۹۹ تا کنون ادامه دار بوده و بسیاری از سهم‌ها اصلاح شده‌اند و اکثر سهامداران خرد متضررند که در این میان سهامداران چکاپا هم مستثنی نبودند اما مدیران شرکت در تلاش هستند که با بازارگردانی و انجام طرح های توسعه و ... شرایط را برای سودآوردی سهامداران هموار کنند.

به گفته این مسئول، زمانی قیمت سهام این شرکت به تعادل می‌رسد که شناوری سهم شرکت کاهش پیدا کند.

اضافه شدن ۴ ماشین جدید به خط تولید

در ادامه این نشست قاسم فدایی مدیرعامل پارس طبیعت، در خصوص ظرفیت تولیدی شرکت گفت: در حال حاضر ۴ ماشین داریم که ظرفیت هر کدام از آن‌ها تولید۱۰ تن محصول در روز است.

فدایی افزود: در آینده ۴ ماشین جدید نیز به خطر تولید اضافه میشود که توان ظرفیت آن‌ها ۲۵ درصد ظرفیت ماشین‌های کنونی است اما قادر به تولید طرح‌های جدید خواهند بود.

صادرات به اروپا در دستور کار است

مدیرعامل پارس طبیعت میزان فروش را از چالش‌های پیش روی شرکت دانست و گفت: ما به دنبال افزایش فروش هستیم و درهمین راستا اولین محموله شرکت به ترکیه صادر شد، در همین راستا صادرات به اروپا در سال ۲۰۲۲ نیز در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

کد خبر 13980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =