کدهای سرریز سهامداران حذف و TSETMC بروز شد

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با تشریح اقدامات سال گذشته مانند حذف کدهای سرریز سهامدارانو بروز شدن TSETMC ، برنامه های مهم سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش بیداربورس، روح الله دهقان درباره مهم‌ترین اقدامات سال گذشته شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و برنامه های سال جدید به سنا اعلام کرد: با توجه به وضعیت بهتر بزار و سامانه‌ها، عمده برنامه‌ریزی مربوط به توسعه زیرساخت‌ها بود تا مشکلات احتمالی کمتر شود. براین اساس، در سایت TSETMC توسعه‌های متعددی انجام و زیرساخت‌ها بروزرسانی شد. همچنین دیتاسنترهای جدیدی به این سایت اضافه شد تا قادر به تحمل بار و بازدید بیشتری باشد.

افزایش ظرفیت‌های معاملات در سامانه‌های معاملاتی هم دیگر اقدامی بود تا ضمن افزایش ظرفیت سامانه موجود از تراکنش‌های بیشتری پشتیبانی شود. همچنین با راه‌اندازی معاملات آتی بورس انرژی ، بخش عمده معاملات بر روی زیرساخت‌های شرکت مدیریت فناوری انجام و به عنوان ابزار جدید به بازار معرفی شد.

در سامانه پس از معاملات نیز توسعه های متعددی رخ داد و یکی از بزرگترین اتفاقات، حذف " کد سرریز" از سامانه پس از معاملات بود. بطوریکه اگر دارایی  سهامداران از مقداری بیشتر باشد در کدهای متعدد نگهداری نمی‌شود و همه دارایی ها در یک واحد نگهداری می شود. بازار پیش از این و طی 10 سال با  وجود کد سرریز دچار مشکلاتی بود .

توسعه‌ سامانه فیپیران به عنوان مرجع سرمایه‌گذاری غیرمستقیم نیز دیگر اقدامی بود که طی آن و گزینه های اطلاعاتی جدیدی مانند راهنمای سرمایه گذاری مستقیم به سایت افزوده شد و افراد می توانند صندوق های مختلف را از نظر متغیرهای عملکردی مقایسه کنند.

سیستم‌های جدید نظارتی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت که هم کارایی بالاتری دارند و هم توان نظارتی ناظر بازار را افزایش می‌دهد. با رونمایی از این سامانه، حوزه نظارتی سازمان بورس وارد فضای تازه  ایی شد و ابزارهای جدیدی با سرعت و دقت بالاتری در اختیار گرفت و وارد حوزه رصد فضای مجازی و مربوط به الگوریتم‌ها و هشدارهای مختص نظارت خواهد شد.

پیاده‌سازی استانداردهای امنیت اطلاعات هم دیگر اقدام شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در سال گذشته بود.

توسعه سامانه‌های بازار سرمایه از مهمترین برنامه های سال جاری بوده و با توجه به صدور مجوزهای جدید سازمان بورس برای ایستگاه‌های معاملاتی نامک به کارگزاری‌ها، سامانه مربوطه بروزرسانی و تکنولوژی آن عوض خواهد شد.

همچنین قابلیت‌های جدیدی به سامانه های سفارش گیری، مدیریت ارتباطات کارگزاران و در حوزه ابزارهای مشتقه افزوده می‌شود. بهره‌برداری از نسخه های جدیدی بانک های اطلاعاتی و سیستم های تازه از دیگر برنامه‌های سال جدید است.

بازنویسی خدمات ارائه اطلاعات مکانیزه سایت TSETMC و استفاده از تکنولوژی های جدید ، پشتیبانی از دیتاسنترها، افزایش امنیت ، ارتقا سامانه های جدید نظارتی ، توسعه منابع انسانی و بهره مندی از کارشناسان متخصص بیشتر از دیگر برنامه های سال جاری است .

کد خبر 14961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =