۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
نرخ تورم ۱۲ماهه به ۴۰.۲ درصد رسید

طبق اعلام مرکز آمار، نرخ تورم ۱۲ماهه منتهی به اسفند برای خانوارها به ٤٠.٢ درصد رسید و بیشترین و کمترین نرخ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد و همدان با ٤٨.٢ و ٣٦.٣ درصد بود.

به گزارش بیداربورس، طبق اعلام مرکز آمار ، عدد شاخص کل برای خانوارها (١٠٠=١٣٩٥) در اسفند به ٤٠١.٥ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٣ درصد افزایش نشان می ­دهد. بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارها مربوط به استان‌ یزد با ٢.٢ درصد و کمترین نرخ مربوط به استان‌های اردبیل و سیستان و بلوچستان با ٠.٦ درصد بود.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارها ٣٤.٧ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان مازندران با ٤١.٨ درصد و کمترین مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٢٦.٨ درصد است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند برای خانوارها به ٤٠.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤٨.٢ درصد و کمترین مربوط به استان همدان با ٣٦.٣ درصد بود.

خانوارهای شهری

عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) در اسفند به ٣٩٦.٦ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٢ درصد افزایش نشان می­ دهد. بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان‌های ایلام و یزد با ٢.٣ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ سیستان و بلوچستان با ٠.١ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری ٣٤.٥ درصد است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند برای خانوارهای شهری به ٣٩.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با ٤٦.٦ درصد و کمترین  مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣٦.٦ درصد است.

خانوارهای روستایی

عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥)در اسفند به ٤٢٩.٢ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٦ درصد افزایش داشت. بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ لرستان با ٢.٨ درصد و کمترین مربوط به استان­ گیلان با ٠.١ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٣٥.٨ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌های مازندران و­ کهگیلویه و بویراحمد با ٤٢.٥ درصد و کمترین مربوط به استان همدان با ٢٦.٢ درصد است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند برای خانوارهای روستایی به ٤٢.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ کهگیلویه و بویراحمد با ٥١.٥ درصد و کمترین مربوط به استان­‌ همدان با ٣٥.٢ درصد است.

کد خبر 15019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =