۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
تحلیل بنیادی "سفانو"

شرکت سیمان فارس نو در تاریخ آذر ۱۳۶۹ به صورت سهامـی خاص در اداره ثبت شرکت‍‌ها و مالکیت صنعتـی تهران به ثبت رسید. در سال ۱۳۷۸ مرکز اصلی شرکت به شهرستان شیراز انتقال یافت، بر اساس مصوبه مورخ ۸ تیر ۱۳۸۲ مجـمع عمومی فوق العــاده صاحبان سهام، نوع شرکت از سهامی خاص به سهامــی عام تغییــر یافت. شـرکت در تاریــخ شهریور ۱۳۸۸ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است .مرکز اصلی شرکت در شهر شیراز واقع و جزء واحدهای زیرمجموعه شرکت سهامی عام سیمان فارس و خوزستان (مالک ۷۷درصد سهام) است.

به گزارش بیداربورس نرخ فروش محصولات از طریق بورس کالا، بر مبنای قیمت پایه و مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین می شود. در فصول سرد سال به دلیل قطعی گاز و در فصول گرم به دلیل قطعی برق تولید شرکت‌های سیمانی کاهش می‌یابد که این کاهش عرضه نهایتا منجر به افزایش رقابت در بورس کالا می شود.

تقریبا از اسفند ماه به علت شروع ساخت و ساز و افزایش تقاضا برای سیمان رقابت در بورس کالا داغ تر می شود و در اواخر بهار تا اواسط تابستان از یک طرف به علت افزایش تقاضا و از طرف دیگر به دلیل قطعی برق صنایع و کاهش عرضه این رقابت به اوج خود می رسد. لذا می توان گفت سیمان در ماه های آینده نرخ های بالاتری را خواهد دید.

برای دیدن فایل اینجا کلیک کنید.

کد خبر 15860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =