رشد شانه‌ به شانه دلار و بورس + تحلیل "شپنا"

در پایان معاملات امروز(شنبه، هفدهم اردیبهشت ماه) شاخص کل بورس پس از رشد ۱۴هزار و ۷۹واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۳هزار واحدی قرارگرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۹درصد رشد کرد.

به گزارش بیدار بورس، بازارسرمایه هفته را با قدرت شروع کرد و شاخص کل توانست ۱۴ هزار واحد رشد کند.  در بازار ارز نیز امروز شاهد یکه‌تازی دلار در حوالی ۲۹ هزار تومان بودیم.   
امروز همچنین شاهد افزایش قیمت جهانی نفت بودیم و همین موضوع باعث شد که میزان اقبال سهامداران به گروه پالایشی افزایش پیدا کند.
گروه‌غذایی هم امروز به تبع انتظارات تورمی برای برخی مواد اولیه از جمله آرد صنعتی و روغن و سایر اقلام منتفع از حذف ارز ترجیحی از جمله گروه‌هایه مورد علاقه سهامداران بود.

از معاملات امروز چه خبر؟                                                          

بر پایه معاملات امروز شنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۸۴۹ واحد افزایش به رقم ۴۲۶ هزار و ۳۲۲ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۴ هزار و ۷۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد رسید.

همچنین، امروز، بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۲۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۵ هزار و ۴۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۱۲ هزار و ۱۸ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۲۳ هزار و ۷۴ واحدی را تجربه کردند.

صدر نشین تاثیر در شاخص:

کد خبر 16449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =