۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
سهام جهانی در خط آتش

بازارهای آسیایی در روز چهارشنبه (۲۵ مه) با نوسانات اندکی همراه بودند و سرمایه‌گذاران به دلیل تاثیر تورم، نرخ‌های بهره بالاتر، کندی چین همچنین جنگ اوکراین، نگران چشم‌انداز اقتصادی هستند.

به گزارش بیداربورس، مجموعه‌ای از شاخص‌های ضعیف در سراسر جهان و پیش‌بینی‌های ضعیف از سوی شرکت‌های بزرگ در هفته‌های اخیر، با شروع افزایش قیمت‌ها به کاهش اعتماد مصرف‌کننده و هشدارها درباره یک رکود جهانی احتمالی، کف معاملات را سرد کرده است.

پس از آنکه اسنپ، مادر اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی اسنپ چت، چشم‌انداز اقتصادی تیره‌ای ارائه کرد، باعث شد سهام آن بیش از ۴۰ درصد سقوط کند و بخش فناوری دوباره در خط آتش قرار گرفت. غول‌های وال استریت به دنبال سقوط اسنپ، متا، مادر فیس‌بوک و آلفابت، مادر گوگل نیز سقوط کردند. توکیو، هنگ کنگ و جاکارتا سقوط کردند و شانگهای، سیدنی، سئول، سنگاپور، تایپه و مانیل رشد کردند.

بیزنس گزارش کرد، در حال حاضر، سرمایه‌گذاران خسته به دنبال حرکت بعدی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره هستند. در همین حال، چین همچنان به مبارزه با سویه امیکرون که به سرعت در حال گسترش است، ادامه می‌دهد  و رهبران به استراتژی خود برای مقابله با کووید صفر علیرغم تاثیر شدید قرنطینه‌ها بر اقتصاد پایبند هستند.

استفان اینس از مدیریت دارایی SPI گفت: «ضریب‌های مالی در اقتصادی که تعامل اقتصادی و فعالیت به شدت کاهش یافته است، حداقل خواهد بود.»

حرکت فراتر از محدودیت‌های تحرک در کوتاه‌مدت پیش شرط است اما تضمینی برای بهبود اقتصادی به رهبری آسیا نیست.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۷۲ درصد افزایش یافت و سهام استرالیا ۰.۷۲ درصد، سئول ۰.۸۴ درصد و تایوان ۱.۰۷ درصد رشد کردند.

هانگ سنگ هنگ کنگ و شاخص‌های اصلی چین نیز بالاتر رفتند، در حالی که میانگین سهم نیکی ژاپن ۰.۰۴ درصد کاهش یافت.

شاخص دلار آمریکا که ارز را در برابر ۶ رقیب اصلی اندازه‌گیری می‌کند  با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۰۱.۹۲ رسید، سطحی که از ۲۶ آوریل مشاهده نشده است.

در همین حال، پس از اینکه بانک مرکزی نیوزیلند نرخ‌ها را افزایش داد، شاخص کیوی به بالاترین سطح سه هفته اخیر ۰.۶۵ دلار رسید.

کد خبر 17259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =