۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
سهام جهانی روی خط قرمز

انتظار می‌رود که بازارهای سهام اروپا با کاهشی اندک به کار خود ادامه و سرمایه‌گذاران محتاطانه واکنش نشان دهند زیرا نتایج جلسات فدرال رزرو به انقباض بیشتر در آینده اشاره دارد.

به گزارش بیداربورس به نقل از استاک، قرارداد آتی دکس آلمان ۰.۳ درصد، معاملات آتی کک ۴۰  فرانسه ۰.۱ درصد و قرارداد آتی FTSE ۱۰۰ بریتانیا ۰.۳درصد کاهش یافتند.

صورتجلسه سوم و چهارم ماه مه فدرال رزرو که در روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که همه سیاستگذاران از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی به میزان ۵۰ واحد حمایت کردند که اولین مورد در این اندازه در بیش از ۲۰ سال گذشته است. در این صورتجلسه آمده است که اکثر شرکت‌کنندگان احساس می‌کنند، افزایش‌های بیشتر در این اندازه احتمالا مناسب در نشست‌های سیاست فدرال رزرو در ژوئن و جولای است.

احساسات در بازارهای سهام اروپا در بحبوحه نگرانی‌های مداوم در مورد رشد جهانی، شکننده است زیرا تعدادی از بانک‌های مرکزی به دنبال مبارزه با تورم فزاینده تشدید شده با جنگ مداوم در اوکراین، از طریق تشدید سیاست های پولی هستند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که نرخ سپرده منفی بانک مرکزی اروپا باید از ماه جولای افزایش یابد و تا پایان سپتامبر قبل از افزایش بیشتر به سمت نرخ خنثی، به صفر یا کمی بالاتر برسد.

جدول داده‌های اقتصادی روز پنجشنبه تا حد زیادی خالی است و داده‌های اعتماد ایتالیا و فروش صنعتی تنها ورودی‌های قابل‌توجه هستند.

در اخبار شرکتی، پس از آنکه طراح تراشه‌های ایالات‌متحده انویدیا (NASDAQ:NVDA) اواخر روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد که فروش تراشه‌های بازی‌های ویدیویی این شرکت در سه ماهه جاری کاهش خواهد یافت احتمالا بخش فناوری را در کانون توجه قرار داد و دلیل مشکلات، زنجیره تامین ناشی از کووید صفر در چین است.

قیمت نفت در روز پنجشنبه با افزایش بیش از حد انتظار کاهش ذخایر نفت خام آمریکا به میزان یک میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش یافت که نشان از تنگنای بازار جهانی است.

بازار همچنان بر این موضوع متمرکز است که آیا اتحادیه اروپا می‌تواند با تحریم نفت روسیه در تلافی تهاجم به اوکراین موافقت کند یا خیر.

معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۱۰.۷۷ دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که قرارداد برنت با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۱۱.۳۰ دلار رسید.

علاوه بر این، معاملات آتی طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۸۴۲.۷۶ دلار در هر اونس رسید، در حالی که نرخ یورو / دلاربا ۰.۱ درصد کاهش در ۱.۰۶۷۶ معامله شد.

کد خبر 17286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =