تا امروز کدام شرکت‌ها بیش ترین سود را در مجامع پرداخت کردند؟

سال مالی اغلب شرکت‌های فعال در بازار سرمایه به پایان رسیده و این شرکت‌ها علاوه بر ارائه صورت مالی سالانه خود در حال برگزاری مجامع خود هستند و متناسب با عملکردی که داشته‌اند میان سهامداران خود سود تقسیم کرده‌اند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادآنلاین با به پایان رسیدن سال مالی بسیاری از شرکت‌های بورسی؛ مجامع سالانه آنها آغاز شده است. در این گزارش به بررسی این موضوع می‌پردازیم که کدام شرکت‌ها در این مجامع سود بیشتری میان سهامداران خود تقسیم کردند؟

مجمع شرکت سیمان بهبهان در حالی برگزار شد که این شرکت با سرمایه ۲۰میلیارد تومانی و همچنین سود خالص هزار و ۱۳۵میلیارد تومان توانست به ازای هر سهم ۵۶۷تومان سود محقق کند و ۵۶۱تومان از آن را به سهامداران پرداخت کرد.

شرکت معدنی املاح ایران نیز با سود خالص ۳۷۲میلیارد تومانی حدود ۴۴۳تومان سود به هر سهم اختصاص داد و با تخصیص ۷۵درصد از آن، ۳۳۶تومان از این مبلغ را به سهامداران پرداخت کرد.

سیمان خوزستان نیز حدود ۵۲۳میلیارد تومان سود خالص به ثبت رساند و به بیان دیگر ۳۷۳تومان سود به ازای هر سهم؛ «سخوز» ۹۲درصد از این سود را به سهامداران اختصاص داد و بیش از ۳۴۵تومان به ازای هر سهم به سهامداران پرداخت کرد.

نماد «فجر» نیز با داشتن سرمایه ۲۴۵میلیارد تومانی حدود ۸۲۰میلیارد تومان سود خالص محقق کرد. شرکت فولاد امیر کبیر کاشان در مجمع خود حدود ۳۳۳تومان به ازای هر سهم تقسیم کرد و حدود ۳۹درصد از آن را به سهامداران پرداخت کرد.

سیمان داراب هم ۲۲۸تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد و ۱۸۰تومان از آن را به سهامدارانش تقسیم کرد. «ساراب» با سرمایه ۱۲۶میلیارد تومانی و  سود خالص ۲۸۸میلیارد تومانی بیش از ۷۸درصد از سودی را که به ازای هر سهم ساخته است را به سهامداران پرداخت کرد.

شرکت سپیدار سیستم آسیا (با نماد آسیاتک) با سود خالص ۱۳۶میلیارد تومانی بیش از ۹۵درصد از سود تخصیص یافته به هر سهم (معادل ۱۸۵تومان) را به سهامداران خود پرداخت کرد.

«ارفع» نیز با ثبت سود خالص دو هزار میلیارد تومانی حدود ۱۶۸تومان سود به هر سهم اختصاص داد و با تخصیص ۷۱درصد از آن به سهامداران، ۱۲۰تومان از این مبلغ را به سهامداران پرداخت کرد.

«زملارد» نیز با داشتن سرمایه ۳۰میلیارد تومانی حدود ۳۸میلیارد تومان سود خالص محقق کرد. شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر در مجمع خود حدود ۱۲۷تومان به ازای هر سهم تقسیم کرد و حدود ۹۲درصد از آن را به سهامداران پرداخت کرد.

شرکت بهمن دیزل نیز نیز حدود هزار میلیارد تومان سود خالص به ثبت رساند و ۱۲۴تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. «خدیزل» بیش از ۱۱درصد از آن را به سهامداران پرداخت کرد.

سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان (با نماد سیدکو) نیز با ثبت سود خالص ۷۰۰میلیارد تومانی حدود ۱۱۶تومان سود به هر سهم اختصاص داد. «کپشیر»، «غگلستا» و «میدکو» نیز به ترتیب حدود ۷۹تومان، ۶۹تومان و ۶۸تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کردند.

1

کد خبر 17834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =