فاصله بین بورس، دلار و سکه در تابستان جبران میشود 

دلار نیما و آزاد در حال حاضر حدود ۳۰ درصد فاصله دارند و با کاهش این فاصله که در تابستان به احتمال زیاد رخ خواهد داد شاهد واکنش بنیادی بورس خواهیم بود.

محمدعلی کریمی، کارشناس تحلیل کارگزاری بانک صنعت و معدن در خصوص روند این روزهای بازارسرمایه به بیداربورس گفت: اخیرا شاهد تلاطم در بازارهای سکه و دلار بودیم اما این روند قبل از امروز به بورس سرایت نکرده بود. با این حال فاصله‌ای که میان بورس و دلار و سکه به وجود آمده، در روزهای آینده جبران خواهد شد. 
وی در تشریح شرایط امروز بازارسرمایه بیان کرد: در نیمه اول معاملات امروز در بازار فومو (فومو همان ترس است اما نوع احساس ترس آن با ترس‌های متداولی که در ذهنمان داریم کمی فرق می‌کند. عبارت فومو (FOMO) مخفف Fear of missing out و به معنی ترس از دست دادن است. در بازارهای مالی این عبارت وقتی مورد استفاده می‌شود که مردم از ترس جا ماندن از بازار وارد خریدهای هیجانی می‌شوند.) رخ داد و خریدهای زیادی انجام شد، اما در نیمه دوم معاملات، تا حدی از روند هیجانی بازار کاسته شد.
 

*در تابستان منتظر واکنش بورس باشید 
کریمی با اشاره به اینکه واکنش اصلی بورس به روند قیمت دلار در تابستان اتفاق خواهد افتاد، افزود: دلار نیما و آزاد در حال حاضر حدود ۳۰ درصد فاصله دارند و با کاهش این فاصله که در تابستان به احتمال زیاد رخ خواهد داد شاهد واکنش بنیادی بورس خواهیم بود.  
به عقیده او دلار نیما با افزایش قیمت حدود ۳ الی ۴ هزار تومانی می‌تواند فاصله قیمتی خود را با دلار آزاد کاهش دهد. 

*هدف بعدی دلار ۳۶ هزار تومان است
این کارشناس تحلیل کارگزاری بانک صنعت و معدن معتقد است که کلیت بازار رقم تثبیت شده دلار در سقف قبلی یعنی ۳۲ هزار تومان را پذیرفته است.
کریمی افزود: درصورتی که بانک مرکزی نتواند دلار را تا ۲۹ هزار تومان پایین بیاورد دلار پس از مدتی درجا زدن در کانال ۳۲ هزار تومان به سمت هدف بعدی خود یعنی ۳۵ الی ۳۶ هزار تومان قدم خواهد برداشت.

خبرنگار: نازنین درویشی

کد خبر 17966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =