چند شرکت‌ سودده از سهام عدالت حذف شدند

رییس فراکسیون سهام عدالت مجلس از تشکیل کارگروه ویژه‌ برای سهام عدالت خبر داد و گفت: در دولت قبل چند شرکت سودده بورسی و غیر بورسی از سبد سهام عدالت حذف شدند.

به گزارش بیداربورس، مهدی سعادتی در نشست خبری فراکسیون سهام عدالت مجلس به عدم توجه دولت‌های قبل به ظرفیت و تکالیف قانونی تعاونی‌های سهام عدالت اشاره کرد و گفت: با وجود بیش از ۳۵۰ تعاونی سهام عدالت، باید اقدامی صورت گیرد و به سمتی حرکت کرد که تعاونی‌ ها در رأس و محور قرار گیرند. شورای عالی بورس در دولت قبل به دنبال کمرنگ کردن نقش تعاونی‌ها از طریق نقض قانون و اقدامات غیرقانونی بود.

وی افزود: مقرر شد مصوبه اخیر شورای عالی بورس درباره الگوی اجرایی سهام عدالت به دلیل مغایرت با قوانین و عدم رعایت ترتیبات ارائه، منتفی شود. قرار است ظرف یک ماه ابعاد بررسی و وظایف هر یک از نهادها و وزارتخانه‌ها تعیین و الگوی اجرایی منطبق بر ابلاغیه سال ۸۵ و قانون تدوین و تصویب شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: انتخابات شرکت‌های استانی سهام عدالت با رعایت قانون و ایجاد بستر مشارکت مردم در تعاونی‌های عدالت شهرستانی مشروعیت پیدا می‌کرد اما در دولت قبل ادارات کل اقتصاد و اتاق‌ بازرگانی و... خلاف قانون تجارت به‌عنوان مامور برگزاری انتخابات شدند و قرار بود این کار را با انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار کنند که درنهایت برگزاری این انتخابات غیرقانونی لغو شد.

سعادتی عنوان کرد: طبق محاسبات، میزان سرمایه سهام عدالت بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است. وجود چنین سرمایه‌ای افراد زیادی را در دولت قبل دچار وسوسه کرده و تحت تاثیر اقدامات باعث ایجاد مشکلات زیادی در مسیر تعیین تکلیف سهام عدالت شدند. کارگروه ویژه‌ای برای سهام عدالت در دولت جدید و با دستور راهگشای وزیر اقتصاد و مصوب شورای عالی بورس تشکیل شد.

وی به اقدامات دولت قبل در زمینه پرتفوی سهام عدالت اشاره کرد و گفت: در دولت قبل چند شرکت سودده مانند پالایشگاه شازند، پتروشیمی کرمانشاه و شرکت ملی حفاری توسط سازمان خصوصی‌سازی از پرتفوی سهام عدالت حذف شد.

کد خبر 18485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =