طراحان طرح انتقال بورس کالا به وزارت صمت تخلف کرده‌اند

یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص طرح تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام عرضه در بورس های کالایی با اشاره به این که انتقال بورس کالا از وزارت اقتصاد به وزارت صمت غیر ممکن است، گفت: پیشنهاد دهندگان این طرح حتی نمی دانند که بورس کالا یک شرکت سهامی عام است و در بازار سرمایه فعال است و شرکت بورس کالا یک شرکت غیر دولتی و غیر عمومی و خصوصی و انتفاعی است. بنابراین انتقال بورس کالا به وزارت صمت غیر ممکن است.

مهدی سماواتی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: از نظر قانون تجارت و از نظر قانون بورس اوراق بهادار امکان ندارد، بورس کالا زیر نظر وزارت صمت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه طراحان این طرح تخلف کرده اند گفت: نمایندگانی که از نظر ساختار حقوقی در حال تدوین این طرح هستند، نشان از آن دارد که هیچ اشرافی به قانون بازار سرمایه ندارند.

این تحلیلگر بازار سرمایه در پایان تصریح کرد: این طرح مجلس مانند یک طنز است، زیرا که از اساس این کار غیر ممکن است و طراحان این طرح دارای فهم اقتصادی نیستند. ضمن این که تصمیم گیر اصلی شرکت بورس کالا مجمع عمومی صاحبان سهام است، و نه دولت و نه وزارت صمت، نمی توانند برای آن تصمیم گیری کنند.

خبرنگار: راضیه عموزاد 

منبع: بیدار بورس
کد خبر 19090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =